.

Mamselamsen

fredag, september 15, 2006

Saker jag nog aldrig mer kommer att göra.

Jag tror aldrig att jag någonsin mer kommer att käka ostfrallor, kladdkakor eller bärpajer.

Alla säger att vi har så mycket smaskigt på Mamsans och jag ler falskt och håller med. Men har man under ett halvår smällt i sig femtielvatusen ostfrallor, kladdkakor och hallonpajer, vill man inte se åt skiten längre... än mindre stoppa det i gapet.

Min tid som "fikoman" är över... tyvärr!

Ge mig rårivna morötter till kaffet och jag kommer att jubla.

Fast jag vet ju att det så småningom kommer att gå över. Samma fenomen hände nämligen när vi en gång för länge sedan hade gatukök. Ingen i familjen käkade varken korv och hamburgare på flera år efter vår tid som "korvmånglare". Men det har gått över. Idag känns ibland en "tjock med mos" som rena delikatessen.

Over and out/Mamselamsen, med sin kompis sopmaskinen utanför fönstret