.

Mamselamsen

fredag, september 15, 2006

Kalmar=Kinesik lydstat?

Jag följer med stort intresse den Kinesiska etableringen i Kalmar.

Jag tycker ju att det är as-kalas om det kommer stora företag till Kalmarregionen. Det betyder ju massor nya jobb... i allafall indirekt. Vad jag förstått, ska det enbart arbeta kineser på själva företaget. Men alla dessa människor och besökande affärsmän ska ju "äta-handla-bo-uppleva" under tiden de är här. Och det kommer att rendera nya jobb.

Men det är inte utan att jag är lite betänksam över hastigheten i besluten som Kalmar kommun måste ta.

Jag är rädd för att alla "står med mössan i handen" lite för mycket och säger "Ja och Amen" till allt. Det vore inte roligt att se Kalmar som Kinas nya lydstat.

Jag hoppas jag har fel.

Over and out/Mamselamsen, glad men misstänksam

5 Kommentarer:

Blogger Vonkis tycker...

Har inte Kalmar FF röda tröjor? Kanske dyker Maos nuna upp som sponsor :-)

8:04 fm  
Blogger Humlan tycker...

Ja, om man stressar beslutsfattarna och hotar med att dra in allt om man inte får som man vill... då kan man få igenom mycket!

8:34 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vonkis: Vem vet. .-D

Humlan: Mm... jag blir alltid misstänksam när saker forceras fram.

8:43 fm  
Anonymous Anonym tycker...

jag tycker det låter spännande. tror det skulle dra än mer turister! Jag skulle faktiskt åka ner till kalmar igen...och så kalrt ta en sväng förbi mamsans...

8:40 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Irneli: Spännande är det, men jag tycker det går LITE för fort.

8:41 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka