.

Mamselamsen

lördag, augusti 19, 2006

Tittar på TV4 just nu.

Hur jävla fel känns det inte när en liten unge som Amy Diamond står på en scen och sjunger "No, je ne regret rien". Översättning: "Nej, jag ångrar ingenting"

Eller kan det vara en form av botgöring för fler av de låtar som hon redan gjort?

Det finns bara en som kan sjunga den låten med äkta känsla. Edih Piaf!

Så det så!

Over and out/Mamselamsen, Piaf-freak




Nej nej... Gry Forsell ska inte ha jeansväst och snäv kjol på sig... hon ska ha fluffklänning som ser ut som en lampskärm.

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

jag har nog aldrig sett en "fluffklännings-lampskärm"...
men du fick mig att skratta, Mamselamsen :)

9:19 em  
Blogger PGW tycker...

Var det nån Amy spöade på dagis som hon tyckte förtjänade det eller? :-)

9:53 em  
Blogger Batbut tycker...

mamse, kasta Dig på telefon! Du kan säkert manaschra både Amy & Gry - det kan iaf inte bli värre...*s*

Btw, om Du vill kan jag sjunga den för Dig - live! Lovar dock inte att Du överlever... Men det är en klar upplevelse

10:46 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ser inte det programmet, Herr Parkingson på tv 2 hade bla Paul Anka som gäst denna lördagen!

1:21 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Men jag måste trots allt säga att tjejen har en skitbra röst. Det är bara text/låtvalen som blir så fel, när man är en liten tjej.

9:31 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Hon borde ha fixat till sitt franska uttal innan.

3:58 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka