.

Mamselamsen

lördag, augusti 19, 2006

Debatterna/pajkastningen är igång!

Snart val och alla ska skaffa fram en massa jobb till arbetslösa. Ooooaooow! Jodå, flera hundra tusen nya jobba ska det bli.

Vet arbetgivarna om det... för det är väl de som fixar jobben?

Hur fasen "skaffar" man fram nya jobb om inte arbetsgivarna vill/vågar anställa?

Kan någon ge mig ett svar på det... för jag fattar inte.

Over and out/Mamselamsen, som fortfarande inte vet vad hon ska rösta på... inte ens på vilken sida denna gången.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

För min del känns det så här: "Va! Är det val i höst?"
Normalt sett brukar jag inte bry mig så mycket, men i år har jag knappt behövt låta bli att bry mig, för jag har inte märkt av nånting om att det är valår i år...

8:32 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Inte jag heller. Jag bara läser om det i tidningar. Känns som om de bara snackar för sig själva.

8:54 fm  
Blogger PGW tycker...

Jag tror vi kommer att kommenderas till att anställa och betraktas som ONDA människor om vi inte gör det.

11:54 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

PGW: Jag har faktiskt också funderat i de banorna.

2:52 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka