.

Mamselamsen

lördag, augusti 19, 2006

Underbart!

Det är grått... regnfyllt... svalt.

Klockan är halv sex och det börjar mörkna lite.

Och som alltid, när det börjar mörkna på hösten... eller förhösten, kommer julplaneringen igång.

Shit pommesfrites... Mamsans kommer snart att juldekoreras! Alla miljoner miljarders ljusslingor ska upp så fort det blir bara lite mörkare. För ljusslingor i sig är ju inte enkom juldekorationer... det har jag sett på inredningsprogram på TV. Men det gigantiska Tomte-tåget, som vi köpte i USA för två år sen, kommer inte upp förrän i slutet av november.... eller kanske i mitten. (Jag lovar!)

Och så ljus.... ljus.... ljus... *lallar runt på stolen lite*

Fattar Ni att jag älskar hösten, ända fram till jul?

Over and out/Mamselamsen, vars bästa tid är nuuuu....

11 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Skriv inte om julen nu! Vänta lite.... Hösten ska upplevas, kännas och luktas först!

5:50 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jooo... jag skriver om den OCH njuter av hösten

5:52 em  
Anonymous Anonym tycker...

Joo men inte om Julen ännu!
*springer ut*

5:56 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Joooooo......

6:22 em  
Blogger Klimakteriehäxan tycker...

Näää! Anne-Maj har rätt! Håll emot! Ta spjärn! Sätt klackarna i! Du får för f-n inte dra igång julen redan!!!! STOPP! Hejda henne, någon! Spreja Mamsans med blomdoft!

6:42 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Klimakteriehäxan: Det är nog obotligt! Jag har alltid varit sån. :-)

7:03 em  
Blogger PGW tycker...

Hjälp! Kan ingen ge Mamsan en sådan där krama-mig-själv-tröja så hon håller sig lugn i några månader till!

;-)

7:34 em  
Anonymous Anonym tycker...

Juldekorationer från USA, ja, det är grejer det; vi här är bara amatörer i jämförelse med dem :D

7:46 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Gina: och du skulle bara veta vilket helsike vi hade med att transportera det över halva jorden.

7:53 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det gör säkert succé! Hade själv visst besvär med att transportera en rosett - modell större *host host* - därifrån då den inte rymdes slät i resväskan utan fick vikas (=fula veck). Men varje jul när jag sätter upp den på dörrens insida (!!) tänker jag på familjen som hade 50 (sic!) likadana uppsatta på staketet runt sitt hus. (Det var som i "Päron till farsa firar jul")

6:16 em  
Anonymous Anonym tycker...

Börjar mörkna vid halv sex??? Vad bor du nånstans? Norr om nordpolen!?

Här börjar det mörkna så smått vid halv nio så här års...

Nja, julen längtar jag inte till än. (Men det kommer! :) ). Däremot ser jag fram emot hösten. Jag älskar hösten. Årets vackraste årstid!

10:26 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka