.

Mamselamsen

lördag, juli 15, 2006

Man får vad man betalar för.

Fy fanken! Det här vinet köpte vi på Liedl i Polen förra året och jag tror det kostade 6-7 kronor.
Äckelvin liten
Normalt brukar jag inte vara så himla kitslig... allt vin smakar gott efter två glas. Men jag betvivlar att detta skulle smaka gott ens efter en hel flaska. Så full blir jag aldrig!

Jag hade förväntat mig något lite svalt torrt till landgångarna. Visserligen borde väl korken ha gjort mig betänksam... men icke. En stor klunk tog jag och jag tror tungan skrumpnade på två röda. Det här vinet smakade äckelsött med en blandning av körsbär, kanel och Vermouth. Jag tror inte ens det duger till matlagning.

Over and out/Mamselamsen, som övergår till Cognac.

5 Kommentarer:

Blogger Batbut tycker...

annars sparar Du det tills ni får oväntat besök, av gäster ni snabbt vill bli av med. Eller kanske det fungerar att göra Sangria på?

9:02 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nää... inte ens det! Jag har hällt ut det.

9:10 em  
Blogger Humlan tycker...

Klokt av dig! (att hälla ut den och övergå till cognac)

9:48 em  
Anonymous Anonym tycker...

sött vin? då passar det nog min smak... *lol*

11:48 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vad fasen väntar du dig av ett vin som heter "Wino" (alkis)...?

6:08 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka