.

Mamselamsen

lördag, juli 15, 2006

Anti-modeblogg!

Idag på förmiddagen hade vi tid att ta en fika på uteserveringen och min käre make och jag var fullständigt överens om en sak.

Det finns ingen som passar i schorts!!

Det gick förbi personer i alla de storlekar och kön. Det spelar liksom ingen roll... det är skitfult på alla.

Den som vann idag, var en medelålders man som kom spatserande i gigantiska, neonfärgade Hawaiischorts och till det hade han en randig T-shirt.... nedstoppad!!!

Ingen kan skylla på värmen, för de flesta av de som gick förbi hade tennissockar uppdragna på halva vaden. Så det enda nakna som kunde svalkas på benen var 10 cm.

Over and out/Mamselamsen, schortslös.

11 Kommentarer:

Blogger Jubbe tycker...

Nä snyggt är det verkligen inte...framförallt de superkorta som skär in i röva...men ibland kan shorts vara superskönt och praktiskt när man seglar...då det varken passar sig att vara naken, klä i kjol eller i varma jeans.

6:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja men då är de i sitt rätta element.

6:13 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Jag tycker synd om alla som inte kollat looken bakifrån utan låter shortsen knorvla upp sig mellan benen...
I min aftonbön ber jag dagligen: Låt mig aldrig ta på mig ett par shorts och gå utanför trädgården!

7:06 em  
Blogger PGW tycker...

Hm skulle vara de där spänstiga cykelkillarna du dillar om ibland då ... ;-)

8:58 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

PGW: De har inga schorts.... de hat tighta... mycket tighta cykelbyxor. :-D

9:12 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggblad: Jag behöver inte ens en bön.

9:30 em  
Blogger Humlan tycker...

Jag älskar shorts, men har tillräckligt med självkritik för att inte ha dem på när jag är på allmän plats...

9:46 em  
Blogger schmut tycker...

jag har shorts och jag ser varken hipp, hepp eller häftig ut, men de är attans sköna. tydligen ska gravida kvinnor se värst ut i shorts, men det skiter jag i. alltid upprör det någon

10:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan: Jag hade schorts förut, men efter att jag blev en "fikoman" och ägnade fikandet åt att glo på folk, har jag slutat bära både det ena och det andra.

Schmut: Inte Hawaiischorts i skrikiga färger väl? :-)

7:46 fm  
Blogger Terése tycker...

Folk i för korta och/eller för trånga shorts är aldrig en vacker syn.
Har sett många exempel i stan där folk inte ser kloka ut. Det finns faktiskt snygga och välsittande shorts!

10:50 fm  
Anonymous Anonym tycker...

det stavas inte med sch utan bara sh..

7:45 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka