.

Mamselamsen

onsdag, juli 05, 2006

Kan någon förklara?

Sådana där evärdeligt fula stödstrumpor ska ju vara så bra, när man går och står hela dagarna. Och självklart inköpte jag några par. Men det onda i benen gick inte över, utan tvärtom fick jag ännu mer ont i benen.

Sen en vecka tillbaka ligger dessa spektakel i tvättkorgen och skäms. Och på fötterna har jag nu hederliga kortstrumpor.... och all värk i ben och fötter är borta.

Förklara det den som kan.

Over and out/Mamselamsen, off to work... igen!

Uppdaterad.
Är mina ben en avbild av min själ? Hatar att bli instängda.

7 Kommentarer:

Blogger Me tycker...

Förklaringen är bra försäljningstaktik.

8:39 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Stödstrumpor är till för att hjälpa cirkulationen i benen - t.ex. hjälpa venerna föra tillbaka blodet till hjärtat när venklaffarnas förmåga har försämrats. Detta för att benen inte ska svullna och för att undvika sår.

Har du inte cirkulationsproblem i benen behöver du inga stödstrumpor. Då är det bättre utan eftersom de ju trycker åt lite. Kanske du har köpt för hårda stödstrumpor... Om du har cirkulationsproblem så prova med några som inte sitter lika hårt...

Men det du förmodligen behöver är helt enkelt bara bra skor och träning. :) Ge det lite tid så kommer du att ha tränat benen så mycket att du inte har ont längre. Satsa också på att stärka rygg och mage - det hjälper.

Skorna är viktigare än allt annat - både för ben och rygg. Det beror lite på underlaget vilka skor du behöver. Hårt betonggolv, eller plastmatta, t.ex.

9:27 fm  
Blogger Nina tycker...

du har vant dig att stå hela dagarna...tror jag...

9:49 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Du kan få prova mina lååånga vita stödstrumpor - går upp på låren. Jag har dom kvar som minne från en förfärlig tid. Kanske lite sjukt att spara dom men jag kommer att elda upp dom sen.

9:51 fm  
Anonymous Anonym tycker...

dina fötter och ben behövde ju bara vänja sig, sådär var det för mig också när jag var servitris för länge sen. då kunde jag gå i vilka skor som helst hur länge som helst efter ett tag...

10:31 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag har nog vant mig... mår prima nu när jag fick lite extra ledighet också. :-)

Source: Skor är skitviktigt. Jag använder FRUKTANSVÄRT fula men ack så gudomliga skor för mina fötter.

1:46 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Source: Men vi känner att det snart är dags att lägga av.

2:07 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka