.

Mamselamsen

söndag, juli 16, 2006

Innan jag beger mig ut i livet.

TV:n står som vanligt på i rummet bredvid och just nu är det "Alla älskar Raymond". Jag får nästan tuppjuck av att höra en replik och så skrattar någon form av hysterisk publik . *poff, så var den TV:n avstängd*

Jag var för ett par år sedan publik på inspelningen av en likande Amerikansk show. Och jag kan lova.... vi skrattade inte! Det var timmar av omtagningar och vi i publiken fick inte gå ut och kissa om vi behövde. Vi kunde ju Gud bevars störa de på scenen, när de stod och diskuterade vad och hur saker skulle sägas.

Jag tror att de har en skratt-proffspublik inspelad i förväg. För skulle de ha med den publiken som jag satt bland, hade det inte blivit särskilt mycket skratt... mest bara stön över hur varmt det var och snack om hur man kunde kissa på golvet utan att det märktes.

Over and out/Mamselamsen, på väg.

10 Kommentarer:

Blogger Humlan tycker...

Det är alltid intressant att få en glimt av verkligheten, hur det egentligen är...
Att behandla publiken sådär... då är det tur att det är mycket folk i det där landet, för man kommer väl inte tillbaka?!

12:14 em  
Anonymous Anonym tycker...

De har ju skrattmaskiner. det finns till och med olika sorters skratt i dem, som de kan använda för olika typer av skämt, kvinnligt skratt, manligt skratt, gapskratt, mildare skratt etc... Och det där "aaawwww" ni vet, när nåt sött eller gulligt händer...

Skrattet är alltså mycket riktigt pålagt i efterhand.

12:33 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan: Absolut sista gången.

mia: Ante mig.:-)

12:41 em  
Blogger Lilla B tycker...

mamselamsen: har slutat att glo på flinprogram - blir bara grinig och ovettig. Och det kan ju inte vara meningen....

1:43 em  
Blogger danne tycker...

mamselimasen... long time no see. har haft det fullt upp på min sida jorden. två veckor kvar på jobbet sedan new york en månad och sedan hem. demokratiprojektet där jag jobba de sista två åren har nått sitt slut. hoppa allt e bra där hemma och att tjejerna i hollywood har det bra.

3:22 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

danne: Jag har saknat dig!!!!
Med oss är allt bra... med Camilla... så där.

4:07 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lilla b: Därför slog jag av den.

4:07 em  
Blogger Vonkis tycker...

Skämten i de där programmen är så tråkigt könsbundna. Männen är pluffsiga, hjälper inte till hemma, kvinnorna är vackra hemmafruar som måste "uppfostra" männen... inget kul alls.

4:54 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vonkis: Fast Nanny gillar jag. :-D

5:22 em  
Anonymous Anonym tycker...

Greets to the webmaster of this wonderful site. Keep working. Thank you.
»

4:31 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka