.

Mamselamsen

onsdag, juli 26, 2006

Aftonbladet idag.

Eslövs kommun har bestämt att de inte vill se vita plastmöbler på uteserveringarna och kan därmed neka tillstånd till nästa sommar.

Jag undrar om det är OK att ha gröna eller blå plastmöbler från Jysk?

Visserligen är jag ingen älskare av plastmöbler. Inte för att de är så himla fula, utan mest för att de faktiskt blir väldigt sköra i stolsbenen och efter ett par år lätt går av om man sätter sig lite vårslöst i dem. Jag har varit med om på ett ställe här i stan att båda "bakbenen" gick av och gästen for baklänges i backen. Och sånt kan bli väldigt dyrt för en restaurang om det går illa.

Den vita färgen reflekteras enligt dem också på ett obehagligt sätt på synskadade. I så fall borde de nog överväga att förbjuda alla vita flaggstänger, bilar, blommor och sommarklädda människor också. För att inte prata om den vita käpp som många synskadade har som hjälp. Snacka om att bli ständigt "bländad"!

Icke att förglömma mig själv! Jag är så vit att jag borde förbjudas för all framtid.

Over and out/Mamselamsen, med aluminiummöbler.

16 Kommentarer:

Blogger Humlan tycker...

För mig är det en fråga om komfort. Jag får mindre ont av att sitta i en plaststol, de är bättre formade och inte lika hårda mot en öm kropp.
Men folk blir väldigt förvånade när jag säger det, det är ju mycket "finare" med trä och metall, och det är ju allt som räknas!
Eller...? ;-D

8:43 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Det beror på hur länge man ska sitta, och hur varmt det är ute... eller också är det meningen med plaststolarna: gästen ska flyta av stolen och lämna plats (plast) åt nästa.

9:34 fm  
Blogger Nina tycker...

Man kanske kunde göra dem dära plastmöblerna lite snyggare? Lite roligare? Kanske någon annan färg?
Limegröna hade väl vatt läckert? nehe? inte det?

9:39 fm  
Blogger Tankevågor tycker...

Jag är ingen fan av plastmöbler men blev glatt förvånad när jag var på ett ställe ute i skärgården där de hade en ny sort. De var för det första mörka i två färger och såg ut som de var gjorda av aluminium och målat trä. Mycket bekväma och faktiskt riktigt snygga. Stapelbara var de och såg gedigna ut.

10:12 fm  
Blogger Annika tycker...

Jag tycker att det börjar bli lite läskigt när kommunen kan förbjuda en viss färg på stolar. det kanske e ett etcken på att någonting har gått för långt, vad vet jag. Min ideal plaststol är ,för övrigt, en såndär stol man kan luta sig bakåt i och den ska ha nått snyggt 50-tals mönster.

10:20 fm  
Blogger crrly tycker...

Sydsvenskan, tor jag det var, eller var det DN?, hade en bra artikel om det där för ett tag sen. AB:s är väl en ripoff på den.

10:40 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Hahaha du är så rolig! Vit dessutom! Vi har vinröda plastmöbel och det är inte....Det blir nytt när altan är färdig. Tungt jobb som jag smiter från nu. Jag sätter i morgon så det blir färdigt till surströmningspreimären!

10:41 fm  
Blogger crrly tycker...

Mamse! Har du sett vad nåt pucko har skrivit i kommentarerna till ditt Mother from Hell-inlägg??!! Jag har gjort ett eget inlägg om det nu, herregud! :-o :-p

Vilka idioter det finns...

1:22 em  
Blogger Ullton tycker...

Idag fick jag lönebesked från min kommun de hade fått mina 145 h till 1,45.. vad gör alla på kommunen egentligen? retar upp sig på plastmöbler, och räknar fel? Dax att prioritera lite kanske?

3:56 em  
Anonymous Anonym tycker...

Sa.... i gatan - nu är det VARMT -34 grader! Bäst att stanna inomhus.

4:28 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vi hade jättebra vita möbler på balkongen nedanför (till hyresgästerna) Men så tyckte inte en hyresgäst att de var bra nog och ville sätta dit sina egna. Och det tyckte vi var OK.

När vi tittar till balkongen efter bytet, står det EXAKT likadana möbler. Eller hur Jenny? :-)

6:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hur som helst... Mamsans jar aluminium stolar med blå plastklädsel/snören

6:19 em  
Blogger Humlan tycker...

Då kan ju t.o.m en ömhudad typ, som jag, sitta i dom! ;D

6:40 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan: Japp.... och de är väl insuttna!

7:31 fm  
Anonymous Anonym tycker...

I'm impressed with your site, very nice graphics!
»

8:06 em  
Anonymous Anonym tycker...

Interesting website with a lot of resources and detailed explanations.
»

5:42 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka