.

Mamselamsen

onsdag, juni 21, 2006

Snacka om att tiden är ur led.

Vanligtvis brukar det ju vara barnen som städar som idioter, när föräldrar ska komma på besök.

Här är det tvärtom! Jessica kommer på måndag, så hela söndagen viker vi åt att gnugga i köket, dammsuga, moppa, diska och köra runt med toaborsten i ilfart.

Man vill ju trots allt framstå som det perfekta föredömet, trots att vi inte städat en enda gång sen vi började på "Mamsans"... med det behöver vi ju inte berätta för henne. :-)

Over and out/Mamselamsen, som tar midsommar i lugn och ro först.

16 Kommentarer:

Blogger Bloggblad tycker...

Här känns det som om jag inte gör annat än städar - och när är klar i ena änden är det bara att börja om i andra...

7:46 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Fast du - tipsa henne lite om att min dotter brukar städa när hon kommer hit...:)

7:46 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggblad: Ska jag absolut göra. Fast toan MÅSTE jag nog ta själv.

8:24 em  
Blogger Ullton tycker...

Käraste mamselamsen! Barn som kommer hem struntar i hur det ser ut hemma.. man vill bara kramas insupa lite mamma och pappadoft samt äta god mant och dricka gott vin! Fast lugnar stadningen en mors rastlösa själ så är det väl okej, men för gudsskull förta dig inte! livet är för kort.. man kan städa bort sitt liv också..

9:29 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

ullton: Du har inte varit här... det är katastrof... och då menar jag riktig "war-zone"

10:01 em  
Blogger Klimakteriehäxan tycker...

OM, jag säger bara OM, du inte ids städa så kan du väl skylla på alla fotbollsmatcher du absolut MÅSTE hålla koll på? (att du knoppar in så snart avsparken är gjord behöver du väl inte avslöja)!

10:29 em  
Anonymous Anonym tycker...

Äsch, hälsovårdnämnden kan inte lägga sig i hur du bor.... *skrattar hejdlöst*

11:12 em  
Anonymous Anonym tycker...

Måste man bo granne med dig för att få gratiskäk.....

1:17 fm  
Blogger Unknown tycker...

hmm städning...*det dåliga samvetet sticker till*

Det har ju varit fint väder..så man har inte städat så mycket..Men jag har inte lidit..knappt varit inomhus..Men nångång typ i höst..ska jag ta tag i det där

;)

Ha en underbart slö och skön midsommar

Det ska iallafall jag :)

7:54 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

orreforsaren: japp... OCH vara skolkompis med ungarna

7:55 fm  
Blogger Jubbe tycker...

Själv har jag inte hunnit diska på 3 dagar...ångest

9:10 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Laga mat o baka gör jag ju gärna, men städa.. nä.. nån måtta får det vara. :) Planerade ju att ligga på soffan och bli uppassad med vin och choklad hela semestern... :)

9:31 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Aj då. Då var det ordentligt kört för mig då ju

9:42 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Hihi, är det här du http://spraydate.spray.se/spraydate/personal/personal.jsp?id=mamselamsen :)

1:17 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag visste det! Det är ljug alltihopa, föräldrar som tjatar om städning och att det inte är bra att inte diska på 2 veckor för att då skapas det nya bakterier som inte fanns innan, Ljug ljug alltihopa.

1:54 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Oh... Jessica! Du ska få baka hur mycket om helst, när du kommer!

Flicka: Det kan du fet-hajja. :-D

5:23 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka