.

Mamselamsen

måndag, juni 19, 2006

Nu MÅSTE jag bara göra ett inlägg.

Vi har världens sötaste grannar under oss. Kolla vad som stod utanför dörren idag.
Gullegrannar liten
Och detta bara för att vi lämpar av lite mackor och bullar hos dem på kvällen, när vi går hem från Mamsans... vi hade ju fått slänga dem annars.

Jesper/fotbollshuliganen och Jenny/tjockisen.... Ni får skrika hur mycket Ni vill under VM... jag sympatiknackar här uppifrån.

Over and out/Mamselamsen, som nu glädjeskuttar iväg till jobbet.

18 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

Det FINNS trevliga manniskor!!

8:28 fm  
Blogger nb tycker...

Majoriteten av människor är ju goda, en bra sak att komma ihåg :)

8:54 fm  
Blogger Unknown tycker...

Mums vad gott....

Vin OCH choklad....Kan det bli bättre??

Ha det bäst....

9:00 fm  
Blogger Humlan tycker...

Det är sådant som sätter den omtalade guldkanten på tillvaron;
-gott att äta och dricka
-trevliga, omtänksamma människor (extra plus när det är grannarna)
-överraskningar och presenter

Ha de' Gott!

9:08 fm  
Blogger Unknown tycker...

hmmm är det en askkopp jag ser vid sidan om datorn??????

9:25 fm  
Blogger Ullton tycker...

Det finns hopp för mänskligheten.

10:56 fm  
Blogger Tankevågor tycker...

Ni är ju verkligen vad man kan kalla GODA grannar med varandra ;-)

I dubbel bemärkelse.

12:33 em  
Anonymous Anonym tycker...

Blev de glada för adjektiven?

2:49 em  
Anonymous Anonym tycker...

men åååh - det där är ju mitt älsklingsvin!!!! Nu blev jag sugen bara för det ;)

3:01 em  
Anonymous Anonym tycker...

vilka rara grannar, både ni och dem! Precis som man vill att det ska vara.
Och rödvin är aldrig fel. Inte choklad heller faktiskt :-)

5:03 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja... jag gillar dem. Jesper var klasskamrat med Jessica, när de var små knoddar!

Vilding: Japp!

5:08 em  
Blogger mitt fyrverkeri tycker...

Sånt känns!
Förmodligen känner de likadant för det ni har gjort för dem. :)

Går det bra på krogen då?

5:47 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vi ääälskar mackorna från mamsans, så enkelt är det! Och ni är världens bästa hyresvärdar! I morgon är det dags igen... Sve- Eng 21.00! Då hoppas vi på seger så det blir lite liv i huset =)

7:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jenny: Idag var det soprent i kyldisken... men imorgon till matchen kanske det blir nått.

Japp, imorgon röjer vi i huset, så "tanten" bredvid Er får tuppjuck. :-D

7:15 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

maza: mina fötter kommer aldrig att bli sig lika... säger det nått? :-)

7:16 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag vet hur det är att få såna.. Mums! Och tanken som räknas!

9:51 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anne-maj: Och vi är bara glada över att slippa slänga dem.

7:29 fm  
Anonymous Anonym tycker...

jag har oxå en trevlig granne längre upp på gatan! Igår em. stannade han till när jag stod och betraktade min ihoptorkade eländiga gatuträdgård. Jag förklarade för honom att jag attans gärna ville snygga upp den men behövde köpa rejält med jord och inte hade bil och inte kände ngn med bil som kunde hjälpa mig denna veckan... Varpå han glatt säger "Jag har bil, vi åker och handlar nu!" Så det gjorde vi! jord och mera kantsten och plantor och så grävde jag upp 1 1/2 sopsäck med trädrötter (trädet bara älskar att jag göder det, så de däringa rötterna får jag gräva upp regelbundet en gång om året) Jag började inte förrän efter nio när det var mera svalt och höll på till strax efter elva, men fint blev det! när de börjar blomma ordentligt ska jag ta kort så du får se.
Och vilken trevlig granne! ca 75 årig f.d. murare som bott på denna gatan i drygt trettio år :-) Härliga människor.

10:22 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka