.

Mamselamsen

fredag, juni 16, 2006

Hoppsan.. Sverige vann visst!

Jag orkade inte engagera mig i "matchernas match"... trots mustasch.

Jag gick och lade mig med Unni Drugges bok "Orkestergraven". När jag kommit till sidan 37, hörde jag Jesper en trappa ner.... "Jaaaaaaaa...! Jag förmodar att Sverige till slut fick in ett mål.

Jag blev så glad för hans skull, så jag var tvungen att sympatiknacka lite i golvet. :-D Efteråt tänkt jag på, att han nog trodde att jag knackade för att han skrikit. Men du Jesper... det var morse och betydde: "Äntligen sket farmor efter fjorton dagars förstoppning". (Jag gillar, när det hörs att det bor folk i huset)

Ok... Sverige vann. Så när jag snart ska gå in och läsa våra kvällstidningar, så kommer väl allt att handla om målet och tusen analyser runt detta. Längst ner kommer det eventuellt en liten notis om tusentals döda i krig, svält, och tortyr. Så ska man göra något riktigt skandalöst, så borde väl den här dagen vara den bästa... ingen uppmärksamhet alls.

En underbar fredag... solen skiner och helgen infinner sig (trots att vi jobbar lite imorgon)

Ha en underbar helg, med mycket grillat och ett glas vitt eller en flaska "Jever".

Over and out/Mamselamsen, helgglad.

8 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Jag hade peppat som sjutton och trodde nästan att jag skulle få skämmas i min cheerleader outfit.

Tur att vi vann.

/Chichi

9:27 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Fick ett tips igår. Skit i att titta på bollen, titta på 22 unga svettiga rika grabbar... Plötsligt blev fotboll riktigt intressant ;-)

1:44 em  
Anonymous Anonym tycker...

Nu hamnar du på min pluslista igen!!
Trots att du jobbat på Stadshotellet
och att mitt besök där satt djupa avtryck i min själ....
Jever!!! :)

2:38 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Chici: Inget att skämmas för, om man betänker att jag hade mustasch.
Sussetuss: Jag har aldrig heller tänkt i de tankebanorna... fast idag blev jag lite ledsen... skriver om det senast.
anneli: Här finns Jever p.g.a. att de finns en i huset, som vägrar allt vad alkohol heter. Han tycker att jag sköter den biten så himla bra ensam. :-D

Och du... jag var den som alltid fick mellan tre och fyra hundra i dricks varje kväll. Så jag jobbade nog inte den kvällen du var där. :-D

4:53 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vänta bara... det är många matcher kvar av VM =) Hoppas bara att jag inte väckte grann-tanten!

9:38 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jesper: *skrattar* Jag gillar när det hörs NÅNTING nerifrån Er!

5:38 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vänta bara... det blir värre framåt nov månad. Då kan det bli skrikigt värre här nerifrån =)

10:07 em  
Anonymous Anonym tycker...

För att undvika att mitt rykte som ölälskare går helt förlorat är Jever ett av världens bästa öl.
INTE att förväxlas med den alkoholfria varianten med det synnerligt märkliga namnet Jever Fun.

10:22 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka