.

Mamselamsen

onsdag, juni 21, 2006

Taskiga rubriker.

Eftersom mina intentioner att kolla på fotbollen igår sprack, då jag som en ganska murken stock knoppade in redan i första halvlek, tänkte jag kolla på kvällstidningarna hur det gick. Att det gick bra forstod jag när jag gick in på Aftonbladet och såg alla rubrikerna. Men Gud, så jag fick klicka innan jag fick reda på hur många mål det blev.

Med tanke på rubrikerna, steg spänningen och jag fick för mig att Sverige hade vunnit med minst 14-0... och så blev det bara oavgjort! Hm!

Men det borde jag ha anat, för varken Jenny eller Jesper rev huset här igårkväll. (Var Ni hemma överhuvudtaget?)

Over and out/Mamselamsen, väääldigt lite fotbollsfantast

15 Kommentarer:

Blogger Unknown tycker...

Så du somnade oxå..Här har du en till..:)

7:13 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det finns alltså hopp för världen.

7:51 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Fotboll är sövande.

(Men underbart att få läsa nya inlägg av dig! Såg framför mig hur trist det skulle bli när du bestämde dig att inte blogga på ett tag! Man blir ju beroende av att läsa här ju - så vi är så glada att du inte släpper helt! :) )

8:04 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag sov gott i går! Vaknade i natt och fick veta av kllarna resultatet men roligt att se maken i blå-gula hatt och tröja! Där går gränsen men, han får ha på sig när det är matchdags.

9:09 fm  
Anonymous Anonym tycker...

här är en länk till dig, kanske nåt du kan använda på Mamsans? Eftersom du ju har skrivit om detta "problem" förut så.. ja.. här är länken: http://blogdizz.blogspot.com/2006/06/knner-du-dig-politiskt-korrekt-idag.html

9:18 fm  
Blogger Tankevågor tycker...

Jag verkar vara den enda kvinnan i bloggvärlden som gillar fotboll. :)

11:38 fm  
Blogger Jubbe tycker...

Själv hörde jag sista målet på väg hemmot tunnelbanan...satan vad det skreks.

1:34 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vi var faktiskt inte hemma. Jesper kollade på matchen i Emmaboda & jag var i hyttan i Pukeberg och kollade på storbilds-tv och käkade taco-buffé.

Jag funderade på en sak... att Svennis var hyffsad på fotboll, det visste jag. Men att han bakade så god kladdkaka hade jag ingen aning om! =)

2:57 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag älskar fotboll..ialla fall nu,
och när min son spelar i sitt farmarlag:)Har du inte plasmaskärm mamsan på ditt hak??

3:06 em  
Blogger Vonkis tycker...

Jag gillar fotboll, så länge de är bra matcher. Såg matchen på studentpuben och blev rätt störd på allt prat och spring. Den första halvleken sög helt otroligt mycket men sedan kom ju pojkarna igång.

Lite spännande var det ju att jag tippade matchen som 2-1 till England, och att Allbäck skulle göra det svenska målet... var inte långt från att få rätt..

4:37 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Alla: Jag är inte ett skit intresserad.. jag bara låtsas ibland.

Jenny: Det ante mig. :-) Jag vet attSvennis är as-kalas på kladdkaka... fast det Ni fick var visst någon form av överbakt kladdkaka med extra choklad.

bibbsan: Jag vägrar!!!

Vonkis: Tur att inte jag var där... hade förmodligen pratat ihjäl hela matchen.

5:44 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

mia: Tack... fast jag kommer att dra ner lite grann.

5:44 em  
Blogger crrly tycker...

Nej då, londongirl, vi finns! :) Jag och Lotten t ex.

6:16 em  
Anonymous Anonym tycker...

Överbakt eller inte... den var as-kalas-god!

6:17 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

crrlY. Vad är det som är så himla roligt? De springer ju bara fram och tillbaka.

Jenny: Tack!

7:05 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka