.

Mamselamsen

lördag, juni 24, 2006

Ibland känns nog de stora frågorna för stora.

Och när de gör det, kan det bli så att man lägger sin energi på mer hanterbara saker. I detta fallet Agneta Sjödins come back i TV, med nya uppdrag.

Det är ju väldigt trevligt för henne, men det jag reagerar över är alla kommentarer angående detta. "Alla" har åsikter om detta.

Skriv någonting om världssvälten eller aids... jag tror inte det hade blivit hälften så mycket kommentarer då.

Så.... vi/man lämnar det stora och ohanterbara där hän och lägger energin på petitesser. Eller?

Over and out/Mamselamsen, som har tid att surfa idag.

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Tror faktiskt att det ligger för mycket i det där med att dom stora frågorna blir för stora och ohanterbara. Världsvälten är så övergripnade att man inte vet i vilken ände man ska börja ha åsikter och om man verkligen tar sig tid att ta till sig det hela och verkligen känna, tycka och tänka så blir det VÄLDIGT tungt. Småfrågorna är mycket mera "lagom", dom "orkar" man lägga ner sitt engagemang på mitt i bland allt annat i livet. Dom "kostar" inte lika mycket engagemang.

Sen tror jag att många känner att dom inte är "nog insatta" för att ha åsikter (eller i alla fall våga framföra dom offentligt) om dom stora sakerna medan vem som helst kan tycka nått om dom små. Stora frågor handlar ju ofta om politik i nån form och det kan ju också kännas känsligt att debattera i kommentarer medan programledare är mer ofarligt.

Själv hade jag dock ingen koll alls på att Agneta Sjödin skulle komma tillbaka eller ens att hon slutat så jag räknar inte riktigt in mig under "alla" i just den frågan. LOL Jag kan väl inte säga att jag bry mig direkt. Däremot tycker jag att fenomenet du påtalar är väldigt intressant.

11:38 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Javisst. Hur lättmanipulerade kan vi inte bli.

"Vi pysslar med det stora och viktiga, så kan vi göra lite som vi vill. Ni småfolk kan ägna Er åt sådant som egentligen inte betyder ett skit"

Jag ser de som lite skrämmande.

12:17 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Du har helt rätt. Det är lättare att oja sig över fel färg på nagellacket än världssvälten.

12:20 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggblad: Visst är det.

10:38 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Men förresten - come back? Har hon varit borta öht?
//Bloggblad

1:44 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag vet faktiskt inte. Var hon inte med i det där dansprogrammet i våras?

1:55 em  
Blogger Cornelia tycker...

Tala bara om i vilken kanal så vi kan stänga av. Min gubbe tål henne inte.

9:31 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka