.

Mamselamsen

måndag, maj 22, 2006

Oh, fy fanken...nu ÄR jag svintrött! Uppdaterad!

Jäkla bra start.... men varför var alla tvunga att under en timme testa precis allt vi hade på menyn... bara pang så där, tjockade" de ihop sig och kom alla på en gång. :-) Men det gick... även om det var lite rörigt ett tag.

Mina "Amerikanska hamburgare" gick som smör i solsken. Och elddopet vad gällde dem, fick vi när fyra amerikanare äntrade Mamsan och beställde dessa hamburgare. Och de fick "klart godkänt"! Puh... Då duger de minsann åt Nybroborna.

Annars har vi ägnat mycket av dagen till att torka bord. Denna förbannade pollen! Det tar tio minuter efter avtorkning, så är allt gult igen på uteserveringen.

Så, nu tar jag en lite paus i bloggandet, men återkommer. Jag har nämligen fått present på posten av en mycket ståtlig kvinna... Ni vet vem hon är. Säger bara guldsockar!

Over and out/Mamsan, som måste gå och kissa... har inte hunnit det idag.


Uppdaterad efter kisseriet och tömning av kattlådan. (Nä, jag satt inte där.)

Jo, jag har allt så fått present med posten... "Swiss" chokladkaka av hjärtat Josephine . Ni vet ju vem hon är... vi satt ju alla bänkade och kollade in henne i "Outsiders". (Fanken nu har jag glömt kameran på jobbet, så jag kan inte fota den) Men ovanpå står det att jag ska dela den med Stephan.... vi får väl se hur det blir med det. :-) Nu måste jag bara hitta något bra att skicka till henne... går det bra med kladdkaka eller rabarberpaj? :-D

Jag blir alldeles tårögd när sånt här liksom bara händer... när man inte räknar med det. Tack, snälla Josephine.

Och sen fick jag jättefina lappar av Jessica som jag ska ha till allt mumsigt på "Mamsans", så folk ser vad det är. T.o.m loggan på!!! Tack min lilla snutta! (Får man säga så om någon som blir 28 i år?)

Jag känner mig så vansinnigt bortskämd.

Tar ännu en liten paus. Ska dricka kaffe och..... äta choklad. :-D

Over and out/Mamsan igen

14 Kommentarer:

Blogger Tankevågor tycker...

BRA JOBBAT TJEJEN!!!! GRATTIS till första dagen! :D

8:08 em  
Blogger Humlan tycker...

Klart att ni har byggt upp förväntningarna så att alla måste vara där första dagen! :-)
Och läser man här så vet man ju att allt är hemlagat... nu också med snygga, specialdesignade skyltar!
Instämmer i Grattis till den första dagen!

8:27 em  
Anonymous Anonym tycker...

Skönt att premiären gick så bra! Grattis!

Har pressen varit där? Undrar om det kommer en recension imorgon?

8:54 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lena : Jag tror de kommer imorgon.

LG och Humlan. Tackar tackar!

9:00 em  
Anonymous Anonym tycker...

hi hi - jag tänkte att med öppningen och allt jobb du får nu lär du behöva lite extra kalorier! *kramis*

9:07 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Grattis! Kul att det gick bra. Guide Michelin? Har de varit där?

9:10 em  
Anonymous Anonym tycker...

Då ska vi se:
biffen: Mycket välsmakande. Lagom stor och fast i konsistensen.
Potatis: Helt OK för att vara resturangpotatis.
Sås: Perfekt.
Sallad: Vindruvorna var märkliga men grönfodret slank ner lätt och enkelt.
Övrigt: Trevlig personal (vad annars) Fräcka tallrika och stilfull inredning.
Slutbetyg: 8 glaspjäser av 10 möjliga.

9:22 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Orreforsaren: VAR du där idag... va fanken... presenera dig karl!!! :-)
Det blev ingen musik av Millan idag... det visade sig att CD-delen på stereon var sönder. Det hade vi inte blivit upplysta om ... men imorgon gör vi ett nytt försök. Jag har en stereo på vinden.

9:50 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Josephine: Stephan åt upp alltihop!!! Jag var inte snabb nog... men jag tröstar mig med lite kladdkaka.

Bloggblad: GM... nja, där har vi nog inte mycket att hämta. :-)

10:13 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag sa ju jag skulle komma....
Klurat ut vem jag var än då?

10:13 em  
Anonymous Anonym tycker...

Mamsan, jag vet vem Orreforsaren är, jag vet tom vart han bor!! ;-)

10:34 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Virvla: Berätta! Jag har inte en susning! Är han snygg?

11:15 em  
Anonymous Anonym tycker...

Grattis och halleuja! Vi ska fixa husvagn och så kommer vi nog förbi i sommar och beställer 5 hamburgare med strips. Vi märks tydligt! Ska testa din kunskaper i viftandet:-)

12:25 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Hihii mina läppar och mitt tangentbord är förseglade eftersom han inte verkar vilja outa sig!

JAG kommer presentera mig när jag kommer till dig och ska käka hamburgare, det kan jag lova! :)

7:32 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka