.

Mamselamsen

söndag, maj 21, 2006

Lite av varje.

1. Till alla som säger att Finlands bidrag inte är en schlager, om det nu måste vara det, när det heter "Eurovision song contest, blunda och lyssna. Det är en schlager, om än med något hesa röster.

2. Efterfesten hos Danne i Guatemala gick inte av för hackor. "Alla" var där. (Bara läs i kommentarerna).

3. Millan hade också fest igår. Hennes tre sjuksköterskor kom och fixade käket. Jag kan nästan se framför mig, hur dessa tre stora karlar sitter uppkrupna i hennes säng och förströr den fortfarande sängbundna damen. Vilka killar!!!

4. Kattor har en "vacker" sida. Och jag och Elsa är inte överens om vilken det är. Jag tycker att det är gosigt/vackert när hon och jag gosar ansikte mot ansikte. Elsa tycker att det är mycket vackrare att köra upp rumphålet i fejjan på mig, gärna så nära näsan det går. Så smaken är som baken.... ganska äcklig!

5. Idag ska det textas skyltar och bakas oskaka. Och min man ska bjuda mig på plankstek... man måste ju testa allt som vi ska servera på imorgon... även om just jag inte är så förtjust i plankstek.

6. Jag har försökt få Millan att komma hem till Sverige, för att ta hand om allt som är fel med henne... det är inte bara detta med ryggen. Hon störtvägrar... jäkla unge! Så jag tjatar och tjatar och tjatar om att hon måste hålla blodomloppet igång genom att ligga i sängen och röra på benen. Samt att hon behöver sjukgymnastik för arm och rygg nu när hon ligger där och stelnar till. Hur gör man för att ungar ska lyda mamma?

7. Jag ska svära hela dagen över att det ösregnar. Vi kan ju inte få upp våra stora plastdekaler på uteserveringen.

8. "Surt sa räven"!

9. Sen superskvaller! Min väninna I-K var i Eskilstuna i förrgår och mötte en person som gick och sjöng lite tyst för sig själv. I-K tyckte sig känna igen låten, så hon gick fram och frågade vilken det var. Och tjejen sa: "Jamen ... det är ju Tilles sång... jag laddat ner från Internet". (!!!!) Millan, kanske dags för en singel i Sverige?


Over and out/Mamsan, på väg in i skandalerna


Och till sist innan jag drar till ostkakor och textning!
Vem i herrans namn är du som varit här i 7 timmar och 34 minuter... i ett sträck?

17 Kommentarer:

Blogger LipglossHeaven tycker...

VA!!??? Var det nan som sjong den!!! Men guuuud!!! vad kul!!

10:20 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp... Inga-Karin berättade det igår.

10:23 fm  
Blogger Ilva tycker...

du kanske skall ta o gora en ostkaka med rokt ost, quinoa, mango med ett spenatblad pa toppen?

10:26 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ilva: Nu när min kära make får betalt för att laga mat, har jag lag alla mina kokkonster på hyllan.

Och ditt recept här låter skitäckligt! :-D

10:31 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Såhär dagen efter schlagerslaget har jag sjungit för fulla muggar:

http://www.youtube.com/watch?v=E63mLYkexGY

Hittade den hos roliga matsstrandberg@blogg.se


...ja, jag har inte lärt mig länka sådär flott ännu!

10:38 fm  
Blogger Ilva tycker...

Acligt men nyskapande! Och det ar ju ditt gebit!

10:42 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Kapple: Länken till mats funkade inte.

Liva: Nja... vi får se. ;-)

10:51 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Det var ju synd. Jag testade att kopiera länken här i dina kommentarer och det funkade.
Lite Carola karaoke var det iallafall...med lite annan text!

11:11 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Det var säkert en sån där som jag som var hos dig så länge. Jag glömmer ofta att koppla bort mig från en sida jag varit på, går härifrån och kommer på det låååååångt efteråt.

11:21 fm  
Blogger Mette tycker...

Jo - det är en schlager. Jag gillar melodin.

12:38 em  
Blogger Nina tycker...

jag är också en sån som inte stänger ner en sida alla gånger...

2:17 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Peter: Hon heter Camilla Gervide nu för tiden... förut hette hon Karlqvist... hon ville ha mammas namn. :-)

Du kan nå henne på camilla@gervide.se eller via
http://www.myspace.com/camillagervide

Varför undrar du?

2:35 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Peter: hmm.... jag vet att hon haft en flirt en gång, som hette Peter.... är det du? Blond och så? :-D

2:55 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Peter: NU är jag nyfiken!!!!!!!
Min mail: birgitta@gervide.se

Bara sådär... *skrattar*

3:12 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ok Peter... jag vet nu! Och gissa om jag kommer att sitta bänkad.

4:00 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Peter... as-kalas! Det ska jag göra!

4:22 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det var nog jag, som satt här och hängde i dryga 7 timmar... Datorn stod på under natten och jag hade en massa sidor öppna. Man kan rentav säga att jag sov över hos dig!

10:39 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka