.

Mamselamsen

lördag, maj 20, 2006

Pssst!

Jag ska titta på schlagerfestivalen ikväll!!

Och jag ska sitta och spotta och fräsa över hur jag kan vara så jäkla korkad som lägger en hel kväll av mitt liv, på detta.

Jag har inte hört de där finska monsterna, men jag håller på dem! De känns ungefär lika seriösa, som jag tycker att hela detta spektakel är. På något vis, tycker jag att programmet har spelat ut sin roll och urartat... vad tycker Ni?

Over and out/Mamsan, som älskar kultlåten: "Ska vi plocka körsbär i min trädgård".

12 Kommentarer:

Blogger Gagga tycker...

Klart du ska titta. Det är ju FEST! Jag tänker skita i mina mediciner ikväll o öppna den första flaskan vin sen i påskas.
Många bra låtar mellan skitlåtarna, jag lovar. Irlands är vackrast. Både låten o karln :)
Och Carola har namnsdag o är klädd i GULD. DET DU!

2:41 em  
Blogger prinsessan tycker...

Carola .... blärk. Men "ska vi plocka.." är grym! ; )

3:06 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag älskar det programmet. För mej är det fest, gala. Här laddas det med massor av godis. Både i fast och flytande form. Så spekuleras det vilt i kläder, musik. Underbart!

3:10 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Gagga: Grattis till vinet. :-) Jag har nog en slurk nånstans jag med.

Mistram... Dito! :-)

Rita: Jag tror det kommer at krävas en sjuhelsikes massa vin, risken är då att jag somnar innan det börjar. :-)

3:31 em  
Anonymous Anonym tycker...

Då får man väl försöka smita ifrån jobbet för att hämta matlåda då....
Hur det nu ska gå till...

3:47 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Orreforsaren: Tag långlunch. :-D

4:33 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag ska titta på det!!!! Det du! *skrattar* Det brukar jag göra...

4:38 em  
Blogger danne tycker...

Mamselimamsen: Du är på tok för snabb. Jag hann knappt ställa maten på bordet innan du var där! *skratt* Jag som tänkte att jag skulle komma över till dig och bjuda in dig till en blogg frukost! För sent. Var det det virtuella stekoset som avslöjade mig? Hur som helst vill jag att du ska veta att du är varm välkommen på pannkaksfrulle hos mig som tack för gårdagens päronkolapaj.

5:10 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Danne: EN gång till!!! Är du galen, människa! Jag har knappt smält den förra. :-)

5:19 em  
Blogger Vonkis tycker...

Ska vi plocka... Hur reagerade folk när den kom? Personligen tycker jag att den är rätt läcker i sin (dolda?) frigjordhet. Kan man säga så?

5:52 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vonkis: Ja, det kan man. :-) Och visst är den väl kult i all sin egentliga bedrövlighet.

6:02 em  
Anonymous Anonym tycker...

Info typ "jag mötte Lassie": Jag känner mamman till körsbärsplockerskan. Nå't för intresseklubben att anteckna.
//Barbro P

12:29 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka