.

Mamselamsen

söndag, februari 26, 2006

Tar en "time out" i "time outen".

Ryggskott... som ett brev på posten! Jag har faktiskt väntat på det. Det brukar komma efter bl.a lång inaktivitet av ryggen... och denna gången är det av den smygande sorten.

Vilken tur att jag är proffs på detta och vet exakt vad som måste göras. Inget mer soffliggande, streching... streching... gående... streching... streching och så denna.
Hängare liten
Jag kommer att hänga mig ett otal antal gånger och imorgon eller övermorgon kommer mitt ryggskott att vara som bortblåst... utan en massa piller.

Mina subjektiva tankar om ryggskott är, att en del sitter i kroppen, men det mesta sitter i huvudet för att ryggskottet ska "kraska" till där bak. Av de "hundra" gånger jag haft ryggskott, så har nog 99% av gångerna varit under perioder av stress eller dåligt mående. /Japp... jag KAN stressa/. Fast denna gången är det nog mest av den inaktiva sorten. Ryggar tycker om att röra på sig... och det ska jag gör NU!

Min online-doktor! Har jag fel?

Over and out/Mamselamsen, vid mycket gott mod. :-)

13 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

Häng på, då kanske du blir lång och ståtlig också... Du vi ses väl på Arlanda? När tror du att du har din boarding?

11:48 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ilva: Jag hänger och hänger och hänger.

Boarding brukar väl vara sådär en trekvart innan avgång... jag vet faktiskt inte.

Det enda jag vet är att jag komer att checka in som första man... ska försöka få extra benplats ner till Paris i alla fall.

Men jag sitter väl vid min gate när Ni kommer efter incheckning. Vi hittar nog varandra... jag vet ju på ett ungefär hur du ser ut och du vet ju har jag ser. Och efter en natt på Arlanda, har jag säkert tjusiga ringar under ögonen också.

11:56 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

glömde : ut

11:59 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

mette: Häng dig i händerna över en dörr. Strecha ut ryggslutet och "rumpmusklerna"

1:12 em  
Anonymous Anonym tycker...

Min ryggläkare anser att min dåliga rygg beror på mina icke existerande magmuskler...!

Den där Chanel parfymen doftade faktiskt riktigt gott..på min dotter!

2:38 em  
Blogger Nina tycker...

Jag har hört att man ska träna magen för att stärka ryggen,-. Så det är bara slänga sig på golvet och göra situps??? Om man orkar vill säga. Jag blir trött av bara tanken..

2:51 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, det gör jag emellanåt också... i sängen. :-)

3:03 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

kapple: Magmuskler var det ja. :-)
Chanel nr 5 luktar olika på olika människor. På mig luktar den "tantsnusk"... men vad tusan, då kanske den passar. Får nog överväga igen. :-)

3:08 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Marmeald: Jaa, så rätt! Mår man bra, blir man ytterst sällan sjuk eller får ont.

6:04 em  
Anonymous Anonym tycker...

Och som du säger: stress är ett elände för hela människan, både fys. och psyk. Hoppas du mår bättre nu!

11:31 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Eva: Med min särskilda behandling, är den nästan helt borta idag.

4:33 em  
Anonymous Anonym tycker...

Äntligen någon som skriver om detta otyg...ryggskott!!! Min rygg låser sig med jämna mellanrum så alla tips mottages...vad menar du med att hänga? Bara rakt upp och ned? Inga andra supertips?

6:23 em  
Anonymous Anonym tycker...

Man ska kanske inte göra reklam på en blogg. Kan inte låta bli när det pratas om onda ryggar. Aloe Vera Heat lotion! Mycket värmande och läkande. Funkar bra på mig.

9:05 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka