.

Mamselamsen

tisdag, februari 28, 2006

Min "resa-bort-handväska"

Resehandväskan liten

Jag köpte den för ett antal år sedan på MQ och den hänger med på varenda flygresa jag gör. Varför? Jo för den har så ofantligt många fack. Jag får plats med:

- huvudvärkspiller, näsdroppar, "skitpiller", bindor (gamla käringar som jag, vet ju aldrig), plåster, våtservetter.... vänta... jag måste kolla.
Compeed, Fishermans halstabletter, telefon, Nikotinell "plastcigaretter", pappersnäsdukar, öronproppar, ögonmask, kamera, batterier, minneskort, plånbok, läppglans, två gröna Chap sticks, cigaretter, tändare (som jag inte kommer att få behålla), nycklar, pass, dollar, alla biljetter... hoppsan, ett bantningspiller, tandborste, tandkräm, pennor samt ett spray för ansiktet om jag börjar skrumpna under flygturen.

Alltså... fattar Ni vad mycket grejor denna väskan innehåller när jag ska ut och resa... och då är den inte ens full. Jag kommer säkert att knöla ner en massa tidningar också innan jag är framme.

Over and out/Mamselamsen, som lagt upp ETT ben på byxorna.



Jag glömde Filofaxen!

15 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Det var väl för väl att du fick plats med den där sprayen! Vore ju synd om du kom fram alldeles skrumpen med bara snygga naglar! Otrolig väska!

7:47 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vad är chap sticks??

7:47 em  
Blogger anna tycker...

*asg* finns det risk för att ansiktet bara skrumpnar sisådär??

7:59 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Londongirl: Jag vet... trots att den inte är ett skit GULDIG.

Cian: Ett cerat.

Anna: Ja, i den torra luften i flygplan. :-)

8:07 em  
Blogger MB tycker...

Varför får jag en vision av ngn med sprutflaska i högsta hugg och blötlägger fejan, vilt sugande på en plastcigarett....och hysteriskt bläddrandes i en filofax.....och samtidigt kollar nagellacket.....hmmm? ;-))

8:10 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Maleando: Fattar du att jag har tårar i ögonen nu efter att ha skrattat åt din kommentar?

"Me in a nut-shell"!

Kan man säga så? *skrattar fortfarande.

8:13 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vilken underbar packning. Trevlig resa!

8:32 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

e: Ja, speciellt skitpillrerna! :-)

8:38 em  
Anonymous Anonym tycker...

Skrattar åt Maleandros målande beskrivning av dig! Ta bild på dig när du landat...

8:41 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Anne- Maj: Ingen som möter mig... vi har bestämt att jag tar en bil upp till Hollywood alldeles själv!

Lincoln town car!

8:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

Å det kallar du handväska? Jag tycker det liknar nått med "Lastbilcentralen AB", eller liknande!

11:34 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Rita: japp! :-)

Therese: Tack!

8:25 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Monica: Där sa du en sak... hm.. var är den?

9:28 fm  
Blogger Nini tycker...

Ån en till som upptäckt Chap Stick!! :)

12:34 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nini: Bäst av alla.... köper alltid ett "gäng" när jag är där.

5:58 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka