.

Mamselamsen

tisdag, februari 28, 2006

Nu börjar det bli bråttom.

-Ladda batterierna till kameran
-Ladda tandborsten
-Ladda videokameran
-Ladda telefonen
-Ladda Mp3-spelaren
-Lämna in datorn på lagning... exakt som förra gången innan jag åkte till Hollywood har jag fått vajsing på nätutgången. Sen ska de få fixa alla de tangenter som inte funkar.
-Handla det sista
-Tvätta mina "alltid-resa-i-jeans"
-Packa "resa-bort-handväskan"

S A M T ! Lägga upp de förbaskade långbyxorna, som fortfarande ligger på armstödet. Om inte, får jag ju glida runt med byxorna flytande runt, under och efter fötterna. Och då är man ju inte så himla glamorös! :-)

Over and out/Mamselamsen, på G.

17 Kommentarer:

Blogger X tycker...

Oj oj, nu börjar det närma sig avresa... Vad spännande!

11:36 fm  
Anonymous Anonym tycker...

*avis*
En som spottar ut kaffet! Kommer till dig med dom i sommar.

11:51 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

sabina: Japp... vi ses på torsdag eller fredag. Jag ska köpa "ta bort" til dig idag.... looovar!

12:08 em  
Blogger Humlan tycker...

Frågan är om datorn klappar ihop för att du ska resa ifrån den, eller om du åker när datorn börja bli utsliten och kinkig...?

Annars låter det som om du har kontroll på allt utom byxfållen.

Om jag inte hinner senare; Ha en Riktigt trevlig-rolig-härlig-fantastisk resa och njuut av värmen, solen och sällskapet!

12:14 em  
Anonymous Anonym tycker...

Låter som du lämnar landet i rätt tid, Aftonbladet skrev just att fågelinfluensan nu finns i Sverige.

12:19 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vik upp byxorna lite kaxigt och ha en snygg höggklackad sko. Så slipper du fålla just nu, annars är gaffa tejp toppen, funkar till allt från att tejpa hockey klubbor, till bröst och byxor.

Ha en super härlig resa!

12:36 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan: man kan ju undra. :-) Och tack... jag ska göra vad jag kan!

Henrik: Jag är inte så himla rädd. Jag brukar inte ha för vana, som det var någon bloggare som skrev, hångla med änder eller slicka svanar i baken. :-)

12:37 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Red: Jag SKA lägga upp dem... så det så!

12:38 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tack för tipset ang. ljudböckerna - det ska jag testa. Men igår fungerade det med att prata med pojken 1½h i telefon. =)

Ps. Man är så glamourös som man känner sig!!! - glöm inte det. Ds.

12:39 em  
Anonymous Anonym tycker...

Innan du åker i väg vill jag säga Trevlig resa! Njut av resan! När kommer du hem? Så jag kan pricka av..

Du behöver inte lägga upp byxorna. Det är visst mode med vikta byxor?

1:15 em  
Blogger Terése tycker...

Åh, så härligt att du snart är i värmen! Inte alls avundsjuk... Trevlig resa!

1:40 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Snart bara byxorna kvar! :-)

Men ingen stress... jag reser inte härifrån förrän i morgon kväll.

2:21 em  
Anonymous Anonym tycker...

MÅSTE de där byxorna verkligen med? Strunta i dem och lek med katterna istället! Jag brukar resa ut med så gott som tom väska....och fullproppad på vägen hem. :-)

3:16 em  
Anonymous Anonym tycker...

du har hela flygresan på dig att lägga upp byxorna...

3:27 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Londongirl: Min väska är INTE full... trots allt jag har med mig till Camilla.

Virvla: Jag tror inte det går, då de nog ser synålen som ett vapen. :-)

4:31 em  
Anonymous Anonym tycker...

hm ja just det, talibanskräcken. När jag åkte över senast (för läääääänge sedan) så hade jag korsstygn och med sax o nålar o hela kitet med mig. Det gick så bra så, enda stället där de ifrågasatte min sax var Karlstad flygplats. Sen gick jag igenom Arlanda och Minneapolis utan några somhelst problem.

6:58 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Virvla: Jag är inte förvånad.!

8:53 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka