.

Mamselamsen

måndag, december 26, 2005

"To do list" idag: Mellandagsrea!!!! UPPDATERAD

Japp, så fort ungarna har tagit sig från horisontellt läge till vertikalt ska vi till Växjö på reor. Det är sådan sak som man bara MÅSTE göra, även om man inte köper något. (Hur bakis och skakis de än är)

Men ska jag vara ärlig så är nog den största anledningen till Växjö idag, att vi ska träffa Jessicas barndomskamrat Lina O och Linea (eller som Camilla kallar henne Liniebaby) Det ska bli så himla kul för Linea har jag inte träffat sen jag var över i Hollywood i höstas. Asch, kan väl göra lite reklam för henne när jag ändå är på gång. Linea är med i en konsert på Statt i Växjö ikväll!!!!
Men då har Mamsan åkt hem... det är alldeles för sent för mig.

Jag skrev igår att vi skulle titta på filmer från Hollywood igår. Och det var faktiskt skit kul... speciellt när man tittade på Karin som var här. Hon var helt förstummad av att se konserten med Millan och bara sa: "F..n Millan det känns inte som du när man ser den där sångerska på TV". Och det kan jag förstå, för Millan är ju bara Millan och inte nån jäkla sexbomb som står och galer på en scen.

Nä, nu HAR jag inte tid... ska ge hönsen kaffe på sängen.... jag får nog inte upp dem annars!

Over and out/Mamselamsen, med stora plånboken laddad.


UPPDATERAD!
Ingen resa till Växjö för oss alla. Det snöar alldeles för mycket för att sätta sig i en bil och köra sammanlagt 20 mil. Vi sätter istället Millan på tåget. Linea får jag träffa när hon kommer hit i morgon eller övermorgon. Och mellandagsrean för bli i Nybban.

17 Kommentarer:

Blogger Bantartant tycker...

.... kul med rea... jag har ingen bil idag så här får det bli lugnt... och förresten så ska jag bara köpa en diskmaskin.... jo.. en handväska också eftersom den andra gick sönder i fredags...
lycka till med shoppingen..

9:48 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Handväskor kan man aldrig få för många av.... inte diskmaskiner heller. =)

9:51 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Hoppas du hittar guldiga grejor.

10:07 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anne-maj! SJÄLVKLART!

10:15 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

mette: Men kära nån... är inte du det redan? :-)

Ja, det ligger tre mil väster om Kalmar.

10:58 fm  
Blogger anna tycker...

oh, jag vill med ha snökaos!!!! inte bara frost....trams! men jag är nöjd med att du stannar inne, det är trafikolyckor ändå så det räcker....och jag jobbar ju inte!

11:04 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anna! Det är därför som vi stannar hemma... att du inte jobbar. :-)

11:07 fm  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

det är ju bara i södra sverige det blir snökaos.. men det verkar klokt att inte sätta sig i bilen..

jag vill också gå på mellandagsrea.. jag har ingen snöstorm att skylla på.. jag är helt enkelt bara för lat..

11:22 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Det snöar i Skåne också. Vi har säkert fått 1 cm ... det är vitt i alla fall. /Tina sötsyster

11:24 fm  
Blogger Batbut tycker...

Var glad för det. Mellandagsrea ger mig eksem *s*. Här softas det innan det blir lite glögg hemma hos vänner. Och ikväll SKA trollen i säng före 21.00!
Som väderinfo kan jag meddela att även Stockholm är vitt idag, och mer komma skall! Så det blir lite pulka

11:46 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Rea idag är emot mina principer - jag älskar att ha principer som jag bryter friskt emot - men här kommer vi knappt utanför dörren pga snö.

11:55 fm  
Blogger Gagga tycker...

Varken Rea eller snö. Ska köra Sessan till tåget i e.m., så nu är vårt familjejulfirande slut. Underbart är kort.

12:57 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Ska bara hälsa från barnbarnet som älskar julkortet från dig mer än nåt annat. Hon kan sjunga den nu "Wschjomrkrscms" och bad att få "nåna" det så att farmor får höra också.
Det fick hon. Och jag njuter av den tystnad som uppstod... Vi kan nämligen den låten rätt bra nu :)

3:04 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja... julen är mysig med nära och kära.... fast helst utan spelande julkort. Eller hur Bloggblad? =-)

3:23 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Jo, men allt förändras med barnbarn - att se hennes lycka när hon njuter av julkorten för xxx:te gången, det är obetalbart och jag står ut.
Men nekar inte till att det är rätt skönt utan ungdomar hemma. När jag vet att de har det bra och mår bra. Alltså.

4:17 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jamen så är det väl alltid

4:33 em  
Anonymous Anonym tycker...

Alla som ville ha snö, så fick ni det leverat med besked:-)

4:45 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka