.

Mamselamsen

torsdag, december 22, 2005

Ställningskrig!!!

Sessa är här!
Ebba och Sessa liten
Mitt bland Camillas stövlar, dammsugare och julgranslådor håller dessa två små raringarna ställningkrig. Sällan har man hört Sessa producera mer mångfacetterade ljud än nu. Ibland hör man nästan vad hon säger. Aldrig har jag förut sett Ebba UTAN öron!!!! Dom låg så vansinnigt platt bakåt mot huvudet, så hon såg faktiskt öronlös ut. Men det lugnar väl ner sig lite framåt kvällen..... hoppas jag!

Idag har vi varit och handlat det sista inför julen. Sallad och frukt. Notan slutade på 850 kronor. Och jag kan berätta att barnen har en lite annorlunda uppfattning om vad frukt och grönt är, än vad jag tycker. För dom anser att chips, dip, winegum, Brieost och kycklingpastej är frukt. Och jag är ju så korkad så jag går ju på det. :-)

Nä, nu ska vi ut igen... en spontanjulklapp kvar.

Over and out/Mamselamsen, snart luspank

12 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

Men jag vill ju ha en narbild pa surkatterna! Och med tanke pa vad du petar ner i din Korv Stroganoff sa forvanar dina dottrars installning mig inte det minsta....

2:09 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag väntar på en riktig cat-fight. Men det verkar inte bli någon. De bara morrar och fräser lite.

3:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tittar in och önskar dig och din familj en fin Jul och Nyårshelg!

4:20 em  
Anonymous Anonym tycker...

Heja Heja katterna!
Flickorna har nog inte lärt sig vad all frukt heter. Sådan dotter sådan mamma!
Min Korvstrongoff är gjord på:
Falukorv i mängd dom väntas äta.
Så mycket mjölk som behövs
5 eller 6 matskedar Tomatketcup.
Voila. Resten bestämmer du själv.

Om inget händer innan så säger jag God Jul till er, fast jag kommer att titta in här ändå:-)

4:49 em  
Blogger Ilva tycker...

noterar att du glider over Stroganoff biten....

4:55 em  
Blogger anna tycker...

men vad sjutton trodde du var frukt då?

5:03 em  
Blogger Monica med yffen tycker...

Jag tror inte att det blir något kattslagsmål men jag tror att det tar lååång tid innan de vänjer sig vid varandra. Det är i alla fall min erfarenhet. Hoppas att jag har fel.

5:50 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tror det blir samma sak med våra katter mot kompisens katt Zibbina. dom fräste åt varandra länge. sen hände det inte mer. Rangordning?

Var det biff strongoff eller korv strongoff?

6:59 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ilva: Jag struntar i vad du tycker om min Korv Strogaoff... så det så. *sätter näsan i vädret*

Jag vill se en bild på DIN Korv Stroganoff om den ser så himla läcker ut. (UTMANING!)

*fnissar*

8:51 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Therese: God JUL!!!

anna: Du är nog i samma ålder som ungarna va?

anne-maj och monica: Det är lugnt här nu.

8:53 em  
Blogger ninni tycker...

Chips är ju definitivt frukt. Rotfrukt. Förädlad sådan. Döttrarna har helt rätt i det fallet. Och vingummin kan faktiskt vara gröna. Och ha fruktsmak. Alltså både frukt och grönt där.

Och om de har rätt när det gäller ovanstående så har de säkert rätt avseende brie, kycklingpastej och dip också. Låter väl logiskt?

God jul!

9:13 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

*skrattar*

9:27 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka