.

Mamselamsen

måndag, december 26, 2005

Liten återblick av julafton.

Innan alla jul-ritualer var det operation "tvångsgosning" av en tämligen frustrerad Ebba. Ser Ni
den lugna och njutningsfulla blicken hos den stackars katten.
J o C tvångsgosar med Ebba liten
Sen vid fem kom tomten.... och alla undrade vi var Stephan var.... han får ju aldrig träffa tomten, den stackarn. Men visst är han fin tomten... och snäll!!!
Tomten liten
Efter att alla julklappar var utdelade satte jag mig en stund på huk framför brasan och vips hittade Ebba det ultimata gömstället för Sessa. Nu hade jag ju inte så himla mycket lust att sitta där i flera timmar, utan Ebba fick tämligen omgående hitta ett nytt gömställe.
Ebbas bästa gömställe liten
Oj oj oj.... nu är julen snart slut... ganska skönt det också.... Nyårsafton brukar inte Stephan och jag ta så hårt på.... äta lite gott, skumpa och kolla på fyrverkerierna över takåsarna. Vi var bjudna på en fest på Folkets hus... men vi tackade nej.

Nu ska jag kasta mig över köket (läs: hasa mig ut i köket) Vi ska ät sån där typisk julmat idag... Fetaostsallad.

Over and out/Mamselamsen, som redan tröttnat på julmaten.

7 Kommentarer:

Blogger Bloggblad tycker...

Och slut på allt fotohemlighetsmakeri ser jag!

Jag tar inte så hårt på några sånahäringa högtider, bara jag får min sill med tillhörande dryck till lunch och alla finns kvar och mår bra - då är jag nöjd.

Och så är jag förstås nöjd med att jag törs spendera lite mer på reorna som kommer. Bäst att jag fräschar upp garderoben eftersom kollegorna slänger mina saker i Talsi-lådorna... Så här ska shoppas så fort vägarna blir framkomliga!

6:00 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Oh...så mycket snö har inte vi fått. Kanske bara 5-6 cm

8:09 em  
Anonymous Anonym tycker...

Bloggblad!
Köp gärna namnetiketter: Fröken Bloggblad och fäst på dina nya kläder....

Tomten ser söt ut, men kanske inte byxmyndig för tomtejobbet? Dom brukar ha skägg?

8:10 em  
Anonymous Anonym tycker...

Och Tomten var ju också fin *skrattar*

8:02 fm  
Anonymous Anonym tycker...

God fortsättning :-)

Hur har du fått till en sådandär Rösta på mig knapp till Bloggtoppen?!

9:09 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Virbal: jag har svarat hos dig!

9:52 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

monica: Tack! *rodnar*

Sandra: Hon kröp in och lade sig där. Konstig katt!

9:53 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka