.

Mamselamsen

torsdag, november 03, 2005

Tävling... tävling! UPPDATERAD!

Läste idag i Barometern, om att det är stoooor tävling här i Nybban. Revygänget verkar ha det tunnt med material inför Nyårsrevyn, så det har utlyst en tävling!!! Man ska skicka in texter eller liknande till dom. Den vinnande texten/sketchen får vara med i Nyårsrevyn O C H vinnaren får även en helnatt med vårt kommunalråd Markus Lund (om han och hans fru går med på det).

Jag skojar inte... det står i Barometern idag. Tyvärr ligger inte detta ute på Internet... men Ni får tro mig på mitt ord.

Helnatt med Markus Lund... Hu!... Jag kommer då inte att bidraga med något. Risken finns ju att jag skulle kunna vinna.

Over and out/Mamselamsen... som snart går på lunch.


12.39
Adressen till Er hugade "kommunalrådsälskare"

Vickell Nöjesproduktion
Hildebrands väg 5
382 93 Nybro.

Kom och tänka på en sak. Tänk om det blir en kille som vinner.

23 Kommentarer:

Blogger Bloggblad tycker...

Ge mig adressen! Jag har ett spex liggande som jag kom till reservplats på i Riksteaterns tävling för några år sen. (Reserv!!! Löjligt va? Vem skulle tacka nej till finalplats?)

11:58 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Eller måste man vara lokal? Då kan jag låna din adress som c/o...

11:59 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Är kommunalrådet nåt att ha, då?

11:59 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tja, han är så där 40-45 år.

Jag ska leta upp adressen

12:25 em  
Blogger Morgondimma tycker...

Äsch i dessa moderna tider så spelar det väl ingen roll om en kille vinner.

1:51 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nä, men jag undrar vad kommunalrådet tycker. =)

2:03 em  
Blogger Morgondimma tycker...

Är man kommunalråd får man lov att vara open-minded, så det så!

2:50 em  
Anonymous Anonym tycker...

blir det en kille som vinner får han väl ta frugan istället! *LoL*

synd att jag inte vet något om Nybro, mer än glas och Småland och lite företagsanda och så. Sketchen ska väl ha något att göra med vad som hänt under året i Nybro?

Vilka skandaler har inträffat Mamsen??

3:18 em  
Anonymous Anonym tycker...

Så illa e inte vårt lilla kommunalråd. Tycker inte jag iallafall. :) Fast..han e ju äldre än mig. :)

3:20 em  
Anonymous Anonym tycker...

Kommunalråd???? Nä, det skall va en snickare, om jag skall va me o tävla!

3:37 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Fia! Men för mig vore det ju rena barnarovet.

Vilka skandaler? *funderar*
Nä, jag kan faktiskt komma på något speciellt. Det är kanske därför dom utlyst en tävling.

3:55 em  
Blogger Gagga tycker...

"Vad vore väl Nybro i all sin glans,
om inte Mamselamsen fanns."
Klart det ska handla om dig. En tuff brud i guldförpackning. Bloggis skriv nåt nytt! Det ska handla om Mamsan, så klart

4:30 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

gagga! Tror du det skulle vara så lyckat? Jag vill ju inte synas. *skrattar*

5:28 em  
Anonymous Anonym tycker...

*skrattar* Kanske. Men man ska inte vara så känslig i dagens tider. Åldersskillnad e ju inget som folk bryr sig så hårt om längre. Vilket e bra tycker jag. :)

5:50 em  
Blogger Gagga tycker...

Den som inte vill synas, klär sig inte i guld.

6:37 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Vadå nytt? Mina spex är ständigt aktuella... Fast... å andra sidan... vore ju kul att göra nåt om mamsens bloggartillvaro...

7:48 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men Markus är ju en trevlig kille...han brukar umgås med min pappa

7:55 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

christina! Skulle du vilja ha en helnatt med honom?

8:37 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Lokalt? Har ni lokalradio i Nybro? I så fall är min sketch väldigt lokal.

8:55 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

gagga! Jag vet! *skrattar*

8:59 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggblad! ja det har vi.

8:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

...njae... har bara hört talas om honom...har ju en egen man att ha nätter med...kanske skulle försöka locka med en natt med min pappa istället men då får man gå upp i ålder en hel del

9:44 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tänkte väl det. Men mycket reklam har han fått här idag. *skrattar*

10:22 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka