.

Mamselamsen

torsdag, november 03, 2005

Privatlivet borta!

Sen Ebba kom in i huset, har många privata delar av livet försvunnit. Jag kan glömma att gå på toa och filosofera i godan ro. Nä, för nu har man en katt, som hela tiden står på bakbenen och glor rakt ner i toastolen (bakom min rygg) och kontrollerar vad jag gör (vad jag nu gör)
Jag må säga, att de är lättroade de små liven.

Vad jag än gör, ligger hon och spanar på mig. Sen emellanåt, gör hon kolossala utfall. Jag har börjat förstå hur kändisar har det med sina paparzzis, som ligger och smyger i buskarna, för att sen rusa fram med kameran i högsta hugg. Fast det enda hugg som blir här, är i min hälsena.

För resten: God Morgon Sverige!
Ni på andra sidan jorden: Gå och lägg Er, det är ju sent!

8 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

God morgon Mamselamsen. Hoppas att du får en bra dag.

6:40 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Agneta! Tack! Det hoppas jag du också får. För tusan hakar... i morgon är det fredag! =)

6:49 fm  
Blogger Ilva tycker...

o nej da blir det matlagning.....

6:53 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

"Jesssss"! Funderar på någon form av korv. =)

6:55 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Det sägs att katter har minst en galen halvtimma varje dag som de bara rusar omkring *skrattar*

Jag har också haft katt och om jag gick förbi matskålen på morgonen utan att ge honom frukost först så högg han mig i hälsenan. Så hur kissnödig jag än var så var det bara att servera..

8:20 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Korv - på en fredag? Bättre kan du!* fniss,fniss*

10:25 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anci! OK...funderar en gång till!

Asch, det lutar nog åt någon form av kycklingbröst. Kanske med någon fyllning och smaskigt, kaloririk sås.

10:38 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

tant monika! Jag tror Ebba har minst fem galna halvtimmar om dagen. =)

12:48 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka