.

Mamselamsen

söndag, november 06, 2005

En av lösningarna på det jag skrev om nedanför är...

Lars Hesslinds bok "Samtal med en kakelvägg".

Jag har den och har nog läst och strukit under i den, säkert 10 gånger. Just nu, har jag den utlånad till en psykolog och "optimistkonsult" (en bra en). Han blev helt förundrad över boken och kommer att relatera till den, när han åker runt i Sverige och håller sina föreläsningar.

Boken går ut på att man kan hitta en korrelation mellan antalet lästa ord och våld.

LÄS DEN!!!!

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Jag har faktiskt för rätt länge sedan hört Lars Hesslind föreläsa.
Av vad du skriver förstår jag att han fortsatt sin mission- Då handlade det om samtalet, om att föräldrar i synnerhet inte talade med sina barn tillräckligt. Han referade till en undersökning som då visade att unga tonåringar samtalade med vuxna mindre än en kvart om dagen. Det var för mig en tankeställare då och det är säkert boken också. Ska se till att läsa den.

10:44 em  
Anonymous Anonym tycker...

Har bett biblioteket i västerås om att de ska flytta boken till "min" filial så jag kan låna den. Bra med människor som tipsar om "viktiga" böcker.

1:13 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka