.

Mamselamsen

söndag, november 06, 2005

´Har precis läst Linda Skugges sista krönika.UPPDATERAD!

Linda skriver ofta om viktiga saker. Och detta är en av dom. Ni får läsa själva!

Hon avslutar med: "Vad gör du, Thomas Bodström, för Felicia och alla andra flickor och kvinnor i Sverige som måste leva under burka"?

Ja, vad ska man göra? Jag tror nu inte att Thomas Bodström kan göra så himla mycket åt denna samhällsutveckling. De juridiska straffen finns ju redan.

Jag tror att vi "vanliga" dödliga måste ta tag i det. Speciellt föräldrar till söner.

Rätta mig om jag har fel.

Over and out/Mamselamsen på hugget.

UPPDATERAD 13.15
Nu tänker jag bli provokativ.

-Sker det fler våldtäkter idag än för 25 år sen?
-Sker det fler våldsbrott idag? Och är det bara mot kvinnor?
-Eller är det benägenheten att anmäla som har ökat?

Jag vet inte... slänger bara ut frågan för att kanske få bli lite klokare.



8 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

jag har alltid tyckt att om vi kvinnor vill andra pa kvinnosynen sa maste vi gora det genom vara soner. Tycker att det mesta jamstalldhetsarbetet laggs pa tjejerna men det ar ju killarna som framfor allt maste andras sig o ge upp sina priviligier och sin forlegade kvinnosyn..

11:29 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Exakt.... så här tycker jag med.

Det fanns en massa annat jag skulle kunnat skriva i mitt inlägg... men det hade förmodligen inte varit så nöjsamt i "Lagom-Sverige". Jag skulle vilja ha lite statistik över det ena och det andra... som den naturvetenskapare jag är.

11:36 fm  
Blogger PGW tycker...

Ja vi kan ju konstatera att det inte är kvinnor som våldtar i alla fall.

(ja det finns undantag men, det är ytterligt få fall)

11:47 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, där har vi ju en statistik.

12:39 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Nu Mamsen har jag postat mitt revyspex. Håll tummarna! Fast - när de ser att jag inte är lokal kanske det inte funkar?

F.ö. är jag helt säker på att det var mycket förr som inte anmäldes p.g.a. skammen.

1:36 em  
Anonymous Anonym tycker...

tror också att folk anmäler mer idag än förr.......

3:34 em  
Blogger Batbut tycker...

Om jag inte missminner mig så visade statistiken att det inte är fler våldtäkter idag, men att de däremot blir mer uppmärksammade i media än tidigare. Whatever! En våldtäkt är 1 för mycket! Skrev om det i min blogg för en tid sedan, när jag skrämdes av att resonemanget "hon bad om det" var så vitt utbrett bland normalt vettiga killar. Och att många tror att tjejerna använder det som ngn slags bikt när de ångrat sig. Tycker att media gör bra som går ut med bilder för att visa hur verkligheten ser ut. Den är inte vacker!

8:48 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag anade det. men det gör ju som sagt inte saken bättre.

9:59 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka