.

Mamselamsen

söndag, november 06, 2005

Idag är jag riktigt avundsjuk!

Har varit inne på en massa sidor här idag och "alla" är så himla kreativa och konstnärliga. Det visas egen-gjorda smycken, keramik, glas.... you name it. *avundsjukan är grön*

Vad har jag att komma med? Jo, ett älghuvud och en uppstoppad räv. Och jag har inte ens skjutit dom själv.

Jag kan berätta hur stor min konstnärliga sida är. När jag gick på mellanstadiet, skulle vi på träslöjden göra en liten ask med lock. Jag sågade, filade och sandpapprade i all oändlighet. När alla var klara med sina askar skulle de lackas. Alla fick lacka utom jag, för min var så dj...la ful. Jag fick måla den blå. Bara en sån sak!

Fast idag, ska jag vara lite pysslig. Ska börja sy dom där förbaskade gardinerna.... till tre fönster!!!!!!!!

*tänker hårt* Men jag är rätt så bra på aktier... ja, det är jag. Nån som vill ha lite råd? *skrattar*

Over and out/Mamselamsen, "the day-trader" eller nä, "the month-trader"

13 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Men Mamsen.....Du får folk att bli glada, det är väl den bästa talangen om någon...... :-))

10:13 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

alex! Tack.... det var nog det jag ville höra! *skrattar*

10:16 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Du kan kalla dej "Mumtrader" (låter nästan som en deodorant ;))) Aaahhh - kalla dej istället för "Mamsetrader"
Äh, det var inte bättre det heller. /Tina sötsyster

11:36 fm  
Blogger PGW tycker...

Jag instämmer med Alex :-)

11:48 fm  
Blogger Humlan tycker...

Instämmer också med Alex! Tänk vad tråkigt vi skulle ha utan dig!

12:15 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack! *nästan lite tårögd*

12:40 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Min stickade docka i årskurs 3 fick inte vara med på utställningen av stickade dockor i årskurs 3. Den var för ful - eller rättare, den var handikappad med helt fel proportioner. Numera har jag den framme ---- äsch, jag fotar den i min blogg.

12:40 em  
Blogger Batbut tycker...

Säger som övriga, Ditt hantverk sitter på insidan och det är inte att förakta. Appropå aktier - ligger +25% på min portfölj, är det bra?

1:19 em  
Blogger anna tycker...

Jag går inte heller under pysslig precis....det sköter stora lillasystern....jag går under träningsnarkoman....och ja, jag blir ju glad när jag går in här, de måste vara en bra talang!

1:20 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

batbut. Det beror på hur länge du haft dom.

1:26 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Köpte du Ericson för 3,70 för två år sen.... då är det riktigt bra!

1:27 em  
Blogger Batbut tycker...

Har haft portföljen i ca 6-7 månader

8:25 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det är rätt OK faktiskt. Behåll dom till ca 15:e februari. Första veckan av mars kommer ALLTID ett ras.

10:00 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka