.

Mamselamsen

tisdag, augusti 09, 2005

En lugn och skön kväll, när allt har släppt.

http://photos23.flickr.com/32620914_979e4dd822_m.jpg
Matlagning

Jag kan laga mat, som inte alltid ser ut som spyor. Tycker att detta ser ganska smaskigt ut. (För en gångs skull.) Så nu ligger jag i soffan och undrar varför det var nödvändigt att trycka i sig en hel choklad-rulle innan maten. Men jag har nog gjort mig förtjänt av den idag.

Idag tänker jag inte ge Er mitt recept på "Mammas pannbiffar". Men mycket lök och socker är det i dom.

Så himla onödigt.
http://photos22.flickr.com/32620913_93a1ff3bfe_m.jpg

Over and out/ Från en proppmätt Mamselamsen.

19 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Du förtjänar alltihopa och dessutom någon smarrig efterrätt!

5:52 em  
Anonymous Anonym tycker...

Himmel så gott det ser ut! Snälla, jag kan väl få en?

5:53 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

finns det nån chokladbit över till mig??

6:01 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Rita! Jag har nyss tryckt in en pannbiff i diskettluckan...mailar över den... ser du den än?

Du blekgröna dam! Jag tror chokladen får bli efterrätten... fast den blev en förrätt

6:01 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Grodfröken! Inte så mycket som en smula finns det Urrrp....

6:02 em  
Anonymous Anonym tycker...

Du är en riktig GULDpärla,,,,tusen tack!

6:33 em  
Blogger Maria tycker...

Åh, pannbiff!!! Åååååh ännu mer; choklad!!!

/Maria, hemkommen från shopping med tom kyl

6:36 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag är så avundsjuk på folk som kan laga mat. Själv är jag totalt handikappad i köket. Jag kan baka bullar, frallor och sockerkakor och sen är det stopp.
Sen är jag så fantasilös och trött på att tänka ut på vad jag ska ha för mat dag efter dag, om det gick skulle jag nog helt enkelt sluta äta!

6:39 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lennart! Vilken tur att det finns McDonalds!!
Annars har ju jag lagt ut ganska förståliga recept förut. Om än att bilderna är mindre aptitliga.

Pollymia! bara kom! Som du såg räcker pannbiffarna till ganska många. Jag har visst lite whisky kvar sen igår också. =)

6:43 em  
Blogger linda tycker...

Kostar 3400 för de korta. De långa kostade 3600. Helt galet snygga är dom varjefall. Kanske är värt pengarna. Hittade ett matchande bälte i Danmark, men jag hade tyvärr inte växlat in tillräckligt med pengar.. :( Hade varit vrålsnyggt. Och ännu snyggare om man haft Beckhamjeansen till.. *snyft* o nu har man inget av dem.. :(

7:04 em  
Blogger Theron o familj tycker...

Idag är du verkligen en kvinna i min smak. Klart man ska äta choklad och mat och.. kanske lite efterrätt..och..

Nä jag har inte blivit tokig, bara slutat snusa... *sliter sitt hår*

7:11 em  
Blogger anna tycker...

oh vad gott...det är så tråkgt att laga mat på stationen, så idag blev det pastahjul med ketchup ch senap...igen...*suck*

7:24 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anna! Det kallas krismat va?

7:43 em  
Anonymous Anonym tycker...

McD äter jag absolut inte på!

8:07 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lennart! Tjock korv med mos och räksallad. Det kan vara riktigt smaskens.

8:34 em  
Anonymous Anonym tycker...

Choklad = 1 piller eller fler? /Tina

10:14 em  
Anonymous Anonym tycker...

Är vegetarian...

10:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lennart!! Köttbullar gjorda på kikärtor är inte helt fel. Brukar göra det till jul, då jag har en liten "Skata" som inte äter rött kött. Men det är klart då får du ju börja dona i köket.

6:47 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tina! Jag glömde det!

6:48 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka