.

Mamselamsen

måndag, augusti 08, 2005

Jag tänker så bra när jag "stavar"

När jag och stavarna var ute på promenad idag, tänkte jag på ensamsporter och lagsporter. Jag gillar att titta på friidrott, där var och en tävlar för sig. Jag gillar cykel, även om de samarbetar lite. Simning... boxning (eller nä)... poker... alla sporter där folk tävlar för att ensamma uppnå ett mål.

Jag tittar aldrig någonsin på fotboll eller ishockey. Dö´trist!!

När jag klev runt i naturen idag, kom jag på att just sådan är nog också jag. Jag avskyr grupplekar, och jag avskyr "team-work". Jag vill göra saker för mig själv. Kan vara så att jag inte gillar att jobba med folk som är "sämre" än jag, eller ännu värre... "bättre"

Så förmodligen är jag en "osocial egotrippad nörd".

9 Kommentarer:

Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nix... jag var "sladdisen"

12:01 em  
Blogger anna tycker...

jag har alltid sysslat med ensamsporter, tills jag började med uvrugbyn, och nu tycker jag inte att det finns något roligare! men vad är det nu fr fel på boxning? ;)

12:05 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

välkommen till egonördarnas intresseförening. jag har alltid skyllt på att jag tvingades göra så mycket grupparbeten i skolan att jag blev avskräckt... jag är dessutom mellanbarn

12:22 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anna! Jag tycker det är skrämmande.

Vá skönt att jag inte är alldeles ensam. jag trodde det var något fel på mig.

12:29 em  
Blogger Anna tycker...

Jag är inte heller nån lagmänniska - vill helst göra allting själv så jag vet att det blir ordentligt gjort. Kontrollfreak kallar vissa det.. =)

2:33 em  
Blogger Theron o familj tycker...

Skulle du vara osocial??? Men skärp dig nu mamselamsen! Du är ju allas vår "bloggar-fritidsgård" eller nåt sånt och inte är det ju för att du är osocial..

2:44 em  
Blogger PGW tycker...

Grupparbeten, jojo, de minns man! Man blev placerad i nån grupp och fick sedan göra allt jobb själv i alla fall. Morr!

2:58 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Himmel! jag tror jag ÄLSKAR alla här! *pussar och kramar*

3:04 em  
Blogger Cornelia tycker...

Me too. Jag kan själv, inga grupparbeten för mej.

8:29 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka