.

Mamselamsen

onsdag, augusti 31, 2005

Det är inne att rimma på bloggen har jag förstått.

" Jag sitter här och rimma ska
hur får man till det riktigt bra?

Geniknölar hårdhänt jag gnider
tills tinningarna riktigt svider.

Jag bara lite rimma vill,
men ingenting rinner liksom till,

Men shit, vad har jag gjort?
Det gick ju faktiskt riktigt fort".


Over and out/Mamselamsen alias Nils Ferlin


Och Ni får mycket gärna
klicka på en rosa stjärna. *kastar ut reven och väntar på att få hala in* :D

Nu säger jag bara: Sov så gott
när jag mot sängen drar mig så smått.

Finns det verkligen ingen ände
på detta veritabla rim- elände.

7 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Lång sång om flyttkartong? Till nästa rim alltså.

10:37 em  
Anonymous Anonym tycker...

Med guld på lilla foten,
hon märkte inte hoten
att tända ciggarett,
sitt öga nu hon svett,,,,,,,

10:47 em  
Blogger Gagga tycker...

Nu får dä va nåck för nu e dä natta,
nu går jä å lägger mä mälla gôbben å katta´.
Men du ska flö blågge natta lång,
å somne te môran i en banankartong.

Värmländsk poet kallad Gagga

10:59 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vilka anonyma talanger det finns här. =)

11:03 em  
Blogger Batbut tycker...

En guldig madame från Nybro,
drabbades lätt av hybro.

Hon i centrum alltid ville vara,
för det lät hon hämningarna fara.

Hon skriver blogg en masse,
och inte en endaste är kass.

Tävlar gärna om det mesta,
ska snart åka till Vegas och festa.

Stolt mor till sessor två,
fast de är inte längre små.

Tålmodig man som hängs ut ibland,
men han har nog fått en blodad tand.

Vi hyllar och gillar dig hett,
Du rockar riktigt fett.

Säger en fladdermusrumpa,
en söt liten stockholmsstumpa!

(skrivet direkt utan att tänka efter, t o m jag är impad *s*)

11:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Himmel människa... du är ju ett geni!!!

11:28 em  
Blogger Cornelia tycker...

Ja, nu ska vi blogga och rimma,
inte lätt i denna sena timma,
men med en halv flaska vin,
får jag sällskap av hin,
som far i mej så jag på glasögat får imma,

usch pinsamt dåligt slut där, men ett tappert försök. Gaggas dialektala rim imponerade stort, även Batbut med så många verser.
Är ni vakna än, tjejer. Jag ska sova nu , jag har just stängt av strykjärnet.

11:29 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka