.

Mamselamsen

torsdag, september 10, 2009

Ingen jätteskörd precis.

Men jag lovar... de är på gång! Tusentals mikrotrattisar står på tillväxt i skogen.
Tratt
Men detta räcker till fyllning i två omeletter... även om jag inte tycker att trattkantareller är nått vidare som färska. De är alldeles för sega. Jag kommer att hacka ner dem till pyttebitar och sedan steka dem.

Trattkantareller är som bäst när de är torkade.... och sedan när jag sedan ska använda dem... i såser och sådant... krossar jag dem med morteln.... för att ha trattkantareller i såser... finns inget bättre. Där har faktiskt de gula kantarellerna inte mycket att sätta emot... vad gäller kantarellsmak.

Som alltid sitter Elsa och vaktar svamparna... eller rättare sagt alla de djur som brukar krypa ut från svamphögen. Ett sådant delikat mellanmål säger hon aldrig nej till.

Over and out/Mamselamsen

2 Kommentarer:

Blogger Lillasyster tycker...

Har en iaf något större hög trattisar på tork på köksbordet just nu - bildbevis i min blogg =)

9:34 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Måste kolla.... fast läs inlägget ovanför, så begriper du varför det inte blev mer svamp.

9:40 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka