.

Mamselamsen

fredag, september 11, 2009

Idag är jag utsedd till årets tekniska mirakel.

Damen nedanför oss... författar-Maj, brukar komma upp när det är något hon behöver hjälp med... och idag var det hennes dator, som bara genom ett poff lá av och gick inte att starta igen. Som vanligt var jag iklädd min blommiga lurvmorgonrock och rosa leopardtofflor... men jag hängde med henne ner. (Vi är inte så prudentliga i det här huset... nämligen.) Jag pillade och jag tryckte på allt på datorn... inte tillstymmelse till liv.

Men så såg jag att grenkontakten som hon hade i väggen, guppade betänkligt.... så jag tog datorkontakten och satte den i det riktiga uttaget.... och vips funkade datorn igen.

I och med det, har jag härmed blivit utsedd till årets tekniska mirakel.

Sug på den!

Over and out/Mamselamsen

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Det är du värd, efter en sådan insats.

11:20 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Nu kan du nog snart använda en skruvmejsel!
/T ss

6:27 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka