.

Mamselamsen

söndag, september 13, 2009

By the way...

... jag är på ett alldeles strålande humör idag. Tror att det har att gör med:

1. Det regnar... älskar regn.
2. Fick en kasse med hemmaodlade vindruvor igår. Tack Tove!
3. Stephan lagade middag igår och i princip matade mig, när jag låg i soffan och tjurade. Iallafall fick jag ligga i soffan med en tallrik på magen... och lite bubbel på soffbordet.
4. Möhippan blev en succé.
5. Jag hann upptäcka att toapappret var slut, innan alla slutmuskler aktiverades.
6. Jag vaknade och började tänka på, att det faktiskt är jag som bestämmer om denna dagen ska bli en bra dag.

Dagen i Dag är en märklig Dag - den är Din!
Dagen igår föll den ur Dina händer,
den kan inte få något annat innehåll än det Du redan gett den.
Dagen i morgon har Du inte fått löfte om,
men Dagen idag har Du, det är det enda Du kan vara säker på.
Den kan Du fylla med vad Du vill, använd Dig av det.
Idag kan Du glädja en annan människa.
Idag kan Du hjälpa en annan.
Idag kan Du leva så; att kanske en annan
innan kvällen kan tacka Dig för att Du finns till.
Dagen idag är en betydelsefull dag,
DEN ÄR DIN
Over and out/Mamselamsen

6 Kommentarer:

Anonymous Knaada tycker...

Söndagen har jag hopp om att leva sånn att jag ikväll kan få tacka pappi för att han finns till :)
Jag vill också bli matad i soffan!

10:58 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det handlar om att tjura tillräckligt länge... och ge små hintar... sen blir du nog matad.

11:11 fm  
Blogger dyermaker tycker...

Det där är en fin och tänkvärd dikt. En vacker dag stjäl jag den, kanske. ;)

11:49 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, gör det... för det har jag gjort. Författaren är okänd... även om min mamma sa att det var en gammal släkting till henne som skrev den i början av nittonhundratalet.

12:17 em  
Blogger dyermaker tycker...

Jag tror jag snor den NU, faktiskt! :)
Tack!

12:26 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vassego!

12:57 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka