.

Mamselamsen

tisdag, februari 10, 2009

Semesterdiskussioner.

Vi pratade lite löst om att åka till Kanarieöarna när allt har lagt sig här.... men så började vi fundera. Vad f*n ska vi göra där? Ingen av oss gillar att sola och bada.... och handla halvtaskiga souvenirer.... njääääää.

Vi vill ju göra saker... och titta på saker... och sist men inte minst.... äta gott. Så det blir det här.
Paris
Jupp... Paris blir det. Och som man kan se på den välkladdade kartan har jag varit där förut... rätt länge. Så jag blir en fantastisk "gajd"... med min fantastiska franska... i allafall, var den rätt OK för 15 år sedan. :-) Och de första museerna som vi ska till... om jag får bestämma... blir.... Musée Rodin och Musée de l´Orangerie. Och första kyrka... Sainte-Chapelle... den vackraste kyrka som jag någonsin beträtt. Och så klart... allt det andra också.

Vi tar detta som en födelsedagspresent till mig... jag fyller ju förhållandevis jämnt, här på vårkanten.

Over and out/Mamselamsen

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Jämnt vet jag ju inte. *ler* Tycker knappt det kan bli ojämnare. Hihi.

10:16 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hihi.... man kan likson säga att jag är en "fem-femma". Helt puckad alltså. =)

10:33 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka