.

Mamselamsen

måndag, februari 09, 2009

Min kvittrande far!

Jag pratade med honom i telefon för en stund sedan... och han skrattade och kvittrade. För trots sina snart 86 år håller han på med aktier.... eller som han säger, "spelar på börsen".

Han gjorde som jag, sålde alla sina aktier och fonder innan fallet... men för lite drygt en månad sedan började han köpa igen.... och han köpte en jäkla dask i ett bolag. Och sedan dess har de gått upp ungefär 25%. Det tror jag, att han kvittrade.

Jag hade också gärna köpt i det bolaget, men jag har lovat brorsan att inte göra det... då han jobbar där.

Men jag tror att det snart är dags att börja köpa... jag är så sugen, men jag måste hålla "pensionspengarna" på ett konto så länge, eftersom vi inte vet vad vi ska göra framöver.

Over and out/Mamselamsen