.

Mamselamsen

lördag, februari 07, 2009

Hurra!

Jag satt och höll andan ända in i det sista... men till slut kom hon med. Caroline af Ugglas. En av de vackraste låtar som jag hört de senaste åren. Jag nästan grät när hon sjöng, även om jag aldrig varit med om det som låten handlade om. Människan har sådan känsla.. och att hon är... som hon visst sa i programmet... en udda fågel i dessa sammanhangen... och jag gillar udda fåglar i alla sammanhang!

Så Biggis... när du tittar in här. Hälsa din artist att låten var supersuperduper.... och jag är övetygad om att du nu kommer att behöva den där allt-i-allon som jag lovat dig att bli, när jag har flyttat upp. När ska jag börja? :-)

Over and out/Mamselamsen

11 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Jag håller med dig fullkomligt. Låten var helt underbar. Klockren=)

10:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

ja... jag blev väldigt överraskad... hade vänta mig något helt annat.

10:27 em  
Blogger Karamellen tycker...

Jag håller med dig. Låten var jättefin!

11:01 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jaaaaaa....

11:08 em  
Anonymous Anonym tycker...

Så olika vi är, trots allt. Förfärligt är minst sagt från mej.

12:16 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ja låter i sig sade väldigt mkt, men i en melodifestival så platsade hon inte tycker inte jag. Men men..

11:53 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jodu! Det här var det väl ingen som hade väntat sig, allra minst jag. Trots allt så tror man till slut på allt det som skrivs: "hon är för udda", "hon har inte ens chans". Även om vi hela tiden vetat hur stark låten är. Jajösses, det var riktigt omtumlande... Satt ensam bland schlagerrävarna backstage och jublade rakt ut när beskedet kom... :-) Och att få juryns specialröst var inte heller så tokigt...

Ja, du... får se hur det blir med jobb nu. Lär får sjukt mycket att göra framöver...

12:15 em  
Anonymous Anonym tycker...

Och vi sitter på tåget nu och läser runt bland alla bloggar - jättekul att folk verkligen gillar låten.
Din hälsning är framförd och hon tackar och bockar!

12:17 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vi får fundera på det där jobbet.... har inte RIKTIGT tid just nu. :-)

1:34 em  
Blogger LipglossHeaven tycker...

I'll do it, I'll do it!!!!!!!!!

2:36 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Calua: Som om DU hade tid! Och det där "jobbet" som Biggis och jag skojar om, handlar om dagishämtning, matlagning, städning och tvätt. Fortfarande intresserad. :-)

3:03 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka