.

Mamselamsen

fredag, februari 06, 2009

JAG KAN INTE VÄNTA! Uppdaterad!

Det där experimentet jag skrev om nedanför... jag inte vänta med att berätta det sensationella som hände.

Jag stod framför spegeln och skulle dutta i den där lotionen i min knastertorra hårbotten och började fundera på var hårbotten slutar och panna tar över. Kom inte fram till något bra svar, eftersom min panna med åren bara har blivit högre och högre... lite som ett McDonalds-M.

Hur som helst... när jag inte kom på vart gränsen gick, började jag även dutta hårmedlet i ansiktet.... mitt ansikte som även det är knastertorrt och flagar. Döm till min överhörda förvåning när jag efter ett par minuter upptäckte att varenda flaga var borta... huden var helt mjuk. Så när det där medlet hade gått in i huden, satte jag på lite av min Shiseidokräm. Jag väntade i en kvart, för att se om det skulle blossa upp en allergireaktion... jag har ju en superkänslig hy. Men... inte! Så då fortsatte jag... på med foundation och smink. Ingen reaktion alls.

Jag sitter nu här med en alldeles slät hy... rynkig... så klart.... men inte en enda lite flaga i hela ansiktet. Det har förbaske mig inte hänt på över tjugo år.

Mirakelmedlet för hår... men som tydligen funkar utmärkt i ansiktet är Wella SP, sensitive lotion. Huxflux känns inte flaskan dyr längre. :-)
Wella

Over and out/Mamselamsen, förmodligen inte riktigt klok.


Uppdaterad!
Jag kände mig manad att sticka bort till Guldsaxen och berätta om mitt mirakel... men de blev inte särskilt förvånade. Flera unga tjejer med acneproblem köper schampot som tillhör kittet... det som jag har på bild lite längre ner i bloggen. Tjejers acneproblem blir tydligen så otroligt mycket mindre än de var innan.

Så jag var trots allt inte helt "inteklok". :-)

9 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Bra tips, måste jag nog också testa. Dyrt eller inte,, hjälper det är det ju värt pengarna.

2:39 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Atir: Måste säga att det var som ett underverk på mig.

2:47 em  
Anonymous Anonym tycker...

För detta inlägg måste jag nog komma "ut ur garderoben". Har smugit på din blogg rätt länge, men inte givit mig till känna :-) Menar du att medlet du köpte hos frissan hjälper mot acne. Har ett bonusbarnbarn som provar ALLT. Skall jag kanske rekommender detta?

5:40 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Drakmor: De sa på Guldsaxen att fler tjejer med acneproblem brukar komma in. Kanske värt att testa.

6:41 em  
Anonymous Anonym tycker...

Superbra tips, Mamselamsen!
Jag och min hårbotten och hud för mångårigt krig mot varandra.
Supertorr hårbotten, tjockt hår som lätt blir fett.
Hud på hela kroppen som är väldigt känslig, gärna får problem med kvisslor och finnar, och samtidigt är väldigt torr.

Jag ska shoppa imorgon.

*PUSSAR till M för bra tips*

8:45 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

T A C K !

9:51 em  
Blogger gila tycker...

Du får ett nytt uppdrag!
Hitta ett undermedel mot flisiga naglar när du ändå är på G :-))

10:27 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vad... vad?

10:41 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Fast... det har vi ju redan.... skriver om det imorgon.

10:41 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka