.

Mamselamsen

onsdag, februari 04, 2009

Vi och våra "hatkvartar".

Ibland har Stephan och jag "hatkvartar".... ja, jäklar då spyr vi etter över allt som finns.... och det är tur att ingen hör oss, för det är ibland inte helt rumsrena ord vi benämner människor med.

Och efter att vi ägnat oss åt det en stund... typ en kvart, känns allt toppen... och själva sitter vi här som de perfekta exemplaren på jorden... och naturligtvis lyser glorian uppe på våra huvuden.

Mitt hatobjekt just nu, är prudentliga kärringar... kärringar i min ålder alltså. Ni vet de där som med millimeterprecision har varenda hårstrå rätt på huvudet och som står och nyper i köttfärsen på COOP och som lite lagom högt säger... precis så högt så att alla runt omkring hör... "Jag undrar om den här köttfärsen är ompaketerad och är full med trikiner." Ofta har de en trekvartslång kappa från Dufveskogs... lite för korta byxor... och stor svart handväska.

Jag ryser när jag tänker på denna "sortens" kärringar och undrar vilka lik de egentligen har i garderoben.

Fast "Hatkvartar" är bra... man får ur sig så mycket skit på bara femton minuter... och sedan är det bra... och i och med att vi ägnar oss åt detta i lönndom, känner jag inget som helst behov av att snacka skit om folk ute bland folk.

Mer "Hatkvartar" åt folket!

Over and out/Mamselamsen

10 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Live and let live.



Mer positivitet för folket!

Anna

11:44 fm  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

"svarta" Anna.... så klart: Jo, du är säkert en "Undermänniska" som alltid är positiv... men faktum är att jag inte tror dig. Jag tror att du i smyg och ibland retar dig som fasen på grejor... fast det skulle du förmodligen aldrig tillstå.

Alltså.... jag tror dig INTE!

/Mamselamsen

12:40 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Anna: Måste fråga. Har du trekvartslång kappa? :-)

/Mamselamsen

12:42 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Ha... kom på en sak som du retar dig på!!! MIG och min blogg.

Du FÅR det.

Du vet... Live and let live. :-)

/Mamselamsen

1:51 em  
Anonymous Anonym tycker...

Själv går jag in och läser på familjeliv istället när jag har mina "hatkvartar"

Forumtråden Irriterande är rätt underhållande läsning och man blir varse om att folk fan inte är kloka i huvvet samtidigt som man blir på bättre humör för man själv är så bra Hahahaha!

3:19 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Cian: Visst är det förlösande att få ur sig irritation... i stället för att i smyg bära den med sig.

/Mamselamsen

4:00 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har några personer som jag kan ha "hatkvartar" med och jag instämmer helt med dig, det är nyttigt att få ur sig allt som "skaver". Sen kan det ju behövas någon som vrider lite på perspektivet och visar att jag kanske har missuppfattat allt också... ;-)

/Oinloggad Humla

4:24 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan: Ja men det är ju klart, att man vrider till det... annars skulle ju dessa kvartar inte ha någon funktion. Allt vi säger är ju inte sant... förståss.

Men det känns bra efteråt... att ha fått ur sig sin irritation.

4:47 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det går bra att skriva arga brev också, och riva sönder/deleta efteråt.
Säkerhetsventiler behövs!
På jobbet har jag största sårtens bubbelplast (du vet, fyrkantiga "kuddar") - dom är jättebra att hoppa på när man är irriterad!

5:32 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Malou: LYSANDE! Bubbelplast har jag aldrig tänkt på förut. :-)

6:04 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka