.

Mamselamsen

tisdag, februari 10, 2009

Gode Gud... låt oss slippa.

Else-Marie Lindgren för KD, har tydligen lagt fram ett förslag om att Reinfeldt ska avsluta alla tal med "Gud välsigna Sverige".

Nånting sånt här kanske om man byter flagga och landsnamn.
GD
Oh, nej tänker jag... och samtidigt tänker jag på alla amerikaner som slänger Gud omkring sig.... hela tiden. De tackar Gud... det är Guds vilja... de ber om välsignelse hit och dit... o.s.v. Sen när man träffar dem bakom "kulisserna" är Gudfruktiga det minsta de är.... i alla fall hos väldigt många Amerrrrikaner som jag träffat.

Så min erfarenhet av detta är, ungefär detsamm som att alla amerikaner slänger orden "Jag älskar dig" omkring sig som ingenting... helt utan att egentligen mena tyngden i orden.

Så Nä tack... inget Gud välsigne Sverige.

Hellre då:

"Nu spottar vi i nävarna och tar nya tag."

Over and out/Mamselamsen

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Om valet är att förbanna eller välsigna, så väljer jag definitivt att välsigna.

Lite mer välsignelse skadar nog ingen, men idén om att påtvinga statsministern detta får förslagsställaren själv stå ör.

4:30 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Conny: Jag anser att varken välsigna eller förbanna har med politik att göra.

4:47 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka