.

Mamselamsen

onsdag, februari 11, 2009

Jag avslutar den fantastiska undersökningen om dungrejor.

Man kan ju inte precis säga att det ligger någon tyngd bakom undersökningen... men den är inte sämre än många doktorsavhandlingar som publiceras i våra kvällstidningar. :-)

Först vill jag för alla gäss väl och ve säga, att jag inte ska starta gåsfarm. Men jag drog en parallell med ett annat fenomen. Vintage pälsar.

Jag och en till... no name... har vintage pälsar. De tillverkades för så där 30-50 år sedan.... innan det blev helt uppenbart att vissa av djuren for illa.

Så!

Om människor med gott samvete fortsätter att använda sina dungrejor som de redan har, trots att det nu står klart att visst dun har plockats från levande djur, så kommer jag så ta mig fanken att använda mina gamla vintagepälsar med mycket gott samvete!
Pälsar
Eller hur?

Over and out/Mamselamsen

6 Kommentarer:

Blogger Prettomorsan tycker...

Skadan är liksom redan skedd så...tycker det är betydligt värre om man i nulänge skulle gå och köpa sig en ny dunjacka/pälsjacka eller liknande.

8:56 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Exakt så tänker jag också. De där gamla pälsarna och mitt duntäcke, tänker jag använda tills de ramlar sönder.

Däremot skulle jag alldrig få för mig att köpa en ny päls av ett djur som enbart slaktas för sitt skinn.

10:33 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hm.... alldrig.... stavas aldrig med två L.

10:34 fm  
Blogger Meeri tycker...

Jag har också en vintagepäls av bäver! Den använder jag med gott samvete för skadan är redan skedd. faktum är att det nästan är värre att INGEN använder den om djuren dött på kuppen.

11:10 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Precis! Vilket slöseri.

11:25 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Hurra - äntligen en "stavningsminister" - jag trodde att jag var ensam...........

Jag avskyr när folk stavar fel

Btw också stavas "o c k s å " och INTE oxå:-)

3:28 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka