.

Mamselamsen

onsdag, december 31, 2008

En återblick i bloggen...

... och jag tänkte: Jösses, vilken äckelgullig tuttifnutt familj... och så slog det mig att det var ju min familj jag läste om.

Ja, vi är nog ganska tuttifnuttiga... nu för tiden!

Men en sak ska Ni veta.. det har inte alltid varit så. Det har varit många katastrofer och andra hemskheter i denna familjen... fler än Ni i Er vildaste fantasi kan tänka Er. Men på något vis tog vi oss alla igenom det och kom ut djävulskt starka på andra sidan. Och idag ser vi/jag att allt ytligt, bara är ytligt och inte betyder ett skit. Det enda som betyder något är att vi alla har varandra och bryr oss om... och det gör vi!

Så glöm snajsiga bilen.... den betyder inte ett skit. Glöm snajsiga handväskan... den betyder inte ett skit. Glöm snajsiga designsoffan.... den betyder inte ett skit.

Men det kanske krävs att ha stått och vinglat en stund på avgrundens kant för att komma underfund med det. Vad vet jag.

Over and out/Mamselamsen

3 Kommentarer:

Blogger crrly tycker...

Jag känner igen mig.

Å, så jag känner igen mig.

12:40 em  
Anonymous Anonym tycker...

Du har så rätt så och så vill jag önska dig och din familj ett riktigt Gott Nytt År.
Ingela i Montreal

2:25 em  
Blogger Cicki tycker...

Jag har också varit där, med kaos, panik och katastrofer. Tack och lov kom man ut hel på andra sidan. Och har lärt sig uppskatta de små glädjeämnena i livet.

Ett gott nytt år till dig och pappselappsen. Idag smäller det och imorgon gäller det....:-)

3:30 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka