.

Mamselamsen

tisdag, september 23, 2008

Nya sätt att göra reklam på och få fatt i rätt målgrupp.

Många gånger när jag varit inne på vissa sidor på Internet, vill de ha min mailadress eller mobilnummer för att kunna fullfölja det jag gör... allt för att sedan kunna bombardera mig med reklam. Snacka om att jag fort lämnar de sidorna.

Igår kom det en massa reklam med posten och runt högen med små tidningar satt det ett reklamblad... för att liksom hålla ihop det hela. Igår var det reklambladet fullt med en massa guldsmycken... MEN... det fanns inga priser. Ville man få reda på det, var man tvungen att skicka in en intresseanmälan med både namn, adress, mailadress och telefonnummer. Snacka om att vilja fånga upp mig som eventuell presumtiv kund till sig och sina partners. Partners? Hur många är de?
Intresseanmälan
Jag må vara en skata som älskar allt som glittrar... men korkad är jag inte. Jag har alldeles tillräckligt med skit som hamnar i postlådan, telefonen och mailboxen ändå.

Over and out/Mamselamsen, selektiv