.

Mamselamsen

onsdag, september 24, 2008

Jag tror att jag har missuppfattat detta med svenska Idol. UPPDATERAD!

Jag trodde att det skulle vara som det är i USA... att se potential i människor att kunna bli en Idol. Inte att de skulle vara fix färdiga artister med stjärnstatus, redan under audition.

När jag drar parallellen med USA, tänker jag på Clay Aiken som kom tvåa för ett par år sedan... han såg från början ut som en grå mus, men som "stylades" lite... fick stjärnstatus och blev allas älskling.... och gör fortfarande succé, till skillnad från många av "snyggingarna" som har vunnit. (Mm... musikbranschen är mycket utseendefixerat och inte mycket att göra åt.)

För hur mycket stjärnstatus fanns det egentligen i Clay från början?
Cla2
Cla1
Så jag tycker att det är alldeles för mycket snack om hur dessa amatörer ser ut... redan nu. Med lite "styling" och grejor kan precis vem som helst bli skitsnygga... bara att kolla in juryn. :-)

Så juryn kanske inte är så bra som jag tyckt förut. Om de inte kan se potential i någon.. då är det illa.

Tyvärr måste vi stå ut med dessa uttalanden i något/några program till, för de uttagningar som går på TV nu, spelades ju in i somras.

Over and out/Mamselamsen

Uppdaterad!
För hur svårt kan det egentligen vara att se "starpotential".

Kolla bara in Camillas före och efterfoton!
Camilla whitetrash
CamillaGervide_ThePassage_030406
Lite tvål och en kam kan göra susen ibland. Eller hur?

Och vad jag har förstått, kommer hon att springa omkring med en massa mobiltelefoner fasttejpade på brösten idag. I alla fall skriver hon det på sin blogg.... och ärligt talat... ingen skulle bli mindre förvånad än jag, om hon gjorde det. :-)

2 Kommentarer:

Blogger LipglossHeaven tycker...

Det handlar helt enkelt om att vara grundsnygg!! Jag borde skriva en avhandling i ämnet!!!

11:25 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hahaha... exakt! Och du har det efter din mor!

11:27 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka