.

Mamselamsen

torsdag, juli 31, 2008

Jag måste skaffa mig en anteckningsbok.

Hela... hela tiden poppar det upp idéer i huvudet på mig... förmodligen ganska vansinniga. Men jag glömmer dem.

Den senaste idén dök upp i eftermiddags när jag fastnade framför ett TV-program (TV:n står alltid på här) om sockerbetor i Skåne. Jag fastnade p.g.a. att de pratade om Bosjökloster.... min far sprang som barn i huset där, när han var liten.... så jag blev ju lite nyfiken. Men det var inte det som gjorde att jag fick en idé.... om det ens är det.

Det var en frekvens när de skördade sockerbetor och såg hur blasten bara skars av och landade på marken... det var då jag började tänka. "Gör man något av blasten, eller bara ruttnar den bort? Skulle man inte kunna göra något av den? Typ te... ett sött och gott te."

Vad händer med denna frodiga blast egentligen? Smakar den fan? Nån som vet?

Over and out/Mamselamsen