.

Mamselamsen

fredag, juli 25, 2008

Freeeeeedag!

Det är helg.... även om det inte är någon större skillnad för mig..... fast jag har jobbat fem timmar idag. Men jag "skapar" som fan!
Mat fredag
Ledsen att det inte ser ut som Ni väntar Er. Men Pepparstek med tre olika pepparsorter... idag på fläskfilé med hemgjorda klyftpotatisar och stekta brytbönor med Charlottenlök
Hash
Observera de viktigaste detaljerna till såsen. Jorgubbssylt, kalvfond och konjak. Åsså vin förståss.... vitt nu när det är sommar.... fast den häller jag i kocken.... mig själv alltså. :-)

Sååååå.... nu har jag inte tid med bloggen längre.... maten väntar.... ute på balkongen.... med en utsikt som starkt påminner om ett bombat Vietnam.

Over and out/Mamselamsen

4 Kommentarer:

Blogger Mette tycker...

Här var det längesen jag var!

Men jag ser att du är in action i köket som vanligt om helgerna.

Klyftpotatis är jäkligt gott! Har precis skrivit om vad jag inte tycker om och känner mig som en kräsen liten nippertippa. Men klyftpotatis slinker alltid ned!

12:53 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mette: Här är allt som vanligt... fast ändå inte. :-)

3:39 em  
Blogger Mette tycker...

Oh ok!

?

Hm ....

8:00 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Jag är lös och ledig... från jobb. Fast jobbar lite ändå... på distans.

/Mamselamsen

3:39 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka