.

Mamselamsen

onsdag, juni 04, 2008

Ingen rast och ingen ro.

Vi hann inte mer än ställa ner all packning på golvet och bära upp alla lådor med "bubbel", så ringde mäklaren och frågade om det var OK att ha visning av huset om en timme. Nä, för tänk för att det inte var det... men de kommer idag klockan elva. Så nu måste vi slita på dammsugaren igen. Fan!

Men visst, det är ju ingen sån där gigantisk grovstädning denna gången. Lite mer, bara "dammadammsugaplockaundanstädning", gömma undan alla papper och grejor som nyfikna "spikulanter" inte har med att göra. Och självklart, ställa alla skor i garderoben i vackra och spikraka rader och fluffa upp kuddar.

Och så tända doftljus.... även om det känns lite "overkill" vid klockan elva och solen skiner som en galning. Men vill man vara ett visningsproffs så.

Själv ska jag bege mig ut i naturen vid elva... fick nämligen en chock på båten igår morse. Jag satt sömnig och "hösäckig" på bingen och försökte få upp ögonen... när jag väl fick det, var det en bild av mig i helkroppsspegeln, en meter framför mig, som gick som blixtar in i hjärnan. Mina magvalkar var inte endast magvalkar, de var totalt "runtomvalkar" och jag var minst en meter bred. (Kan vara p.g.a. den chocken som jag var uppe och påklädd först av alla på båten)

Så en djävulskt lång "powerwalk" stundar.

Jag har världens konstigaste kropp. Smala ben... ingen rumpa... hyfsade armar. Men sen är det det där fältet under tuttarna och ner till mufflan. Det är där allt sätter sig. Har ibland tänkt på om man skulle kunna omfördela det hela på något vis. Man tar lite från magen och sprutar in på häcken. Herre Gud, då skulle jag bli perfekt... säckig, men perfekt... skulle nästan duga som Playmate of the year.

Fast.... in my dreams! :-)

Over and out/Mamselamsen, med "pondus".

9 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Korsett Mamsan, korsett! Klämmer ihop på ena stället och puttar ut på andra! :-)

7:34 fm  
Blogger PGW tycker...

hur kunde du bli en meter bred, du är väl inte så mycket än en meter hög? ;-)))

7:34 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Det låter som om du är en "lagom tjock dam i sina bästa år" ÄÄÄÄ- allt det där är ju världsligt. Huvudsaken är att du och din familj är friska och krya och att ni har varandra - allt annat är bagateller!!!!

8:52 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

PGW: Det är alldeles för varmt med magtryckaren nu... så det får bli moootion!

Duuu.... jag är faktiskt en och sextiofem.. i allafall för nått år sedan. Men jag har hört att man sjunker ihop när man blir äldre... så jag kanske bara är en meter hög nu för tiden.

Och är det så, har jag kanske inte ökat i vikt... jag har bara blivit kortare och mer satt.

8:55 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anonym: Ja, det är huvudsaken... fast jag kan ändå inte låta bli att reta mig på det.

Så nu ska jag börja röra på fläsket igen. Min kropp saknar det och visar det med all önskvärd tydlighet, genom att jag har ont på alla möjliga ställen.

-Ena höften
-Ena knät
-Ryggslutet.
-Axlarna
-Vänster sida av halsen.
-Höger arm (kan bero på för mycket sittande vid datorn.)

Så min kropp skriker efter att få röra på sig. Så jag gör den till viljes idag.

9:00 fm  
Blogger Cicki tycker...

Jag har också en sådan kropp, smal överallt utom över magen. Där är det rena rama gubbmagen som tittar fram. Och så 156 cm över havet på det. Det är tur man kan sy sina egna kläder. Här passar inget konfektionssytt. Har man dessutom fibro på det så får man inte hårdträna. Då blir man sämre. Så vad göra? Bassängträning och stilla promenader, men det hjälper inte mot en kulmage. Ett döljande tält är det bästa....:-)

10:19 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cicki: Trist att inte kunna ta i ordentligt. Men jag sitter här igen och svetten bara sprutar om mig. Härligt!

11:57 fm  
Blogger Cicki tycker...

Å jag är på språng till tandläkaren och sedan är det tvättstugan som gäller. Så svetten lär spruta om mig också innan dagen är klar....:-)

12:03 em  
Blogger PGW tycker...

Ja du ser, du är bara lite omfördelad! :-)

5:20 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka