.

Mamselamsen

torsdag, juni 26, 2008

Har varit på promenad och pratat med..... oj, det har jag glömt. :-)

- Ni vet det där kalhygget som numer finns nedanför mitt fönster ... skulle inte ha blivit så. Underleverantören fick på något vis tuppjuck med sin motorsåg och drog ner allting! Så vår stadsarkitekt gråter blod varje morgon hon tittar ut genom sitt fönster. (Vi har, om jag förstått det hela rätt, samma utsikt) Kan detta vara sant?

- Samt vid ett möte med olika hälsovårdsinspektörer och kommunalråd, lär det ha yttrats om vår övernitiska hälsovårdsinspektör: "Hade hon sökt jobb i vår kommun, hade hon aldrig fått jobbet." Kan detta vara sant?

-Kommunanställda äter subventionerad lunch på "statliga" ställen som Kvarnbacken, vilket lär ha orsakat att Juventus var tvungen att lägga ner sin lunchservering. Kan detta vara sant?

Obs! Detta är hörsägen från........ hm, det har jag glömt. Men om det inte är sant, hoppas jag att det dyker upp motfakta så jag kan ändra i detta inlägg.

Over and out/Mamselamsen, med teflonminne.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Haha - poetisk rättvisa.

Det om hälsovårdsinspektören är säkert sant.

5:28 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Anonym: Fick reda på det från en MYCKET initierad källa.... som jag glömt.... förståss. Det är det där med minnet. :-)

/Mamselamsen

5:31 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka