.

Mamselamsen

onsdag, juni 25, 2008

När man är lös och ledig... och gör som man vill.

Då är det garanterad soffplats vid TV:n, varje dag klockan 16.00. Project runway!

Jag brukar inte gilla dokusåpor.... men oh, vad jag gillar det programmet. Jag är ganska intresserad av kläder (dock ej mode) och att få se och höra hur deltagarna tänker, ritar och börjar skapa är en ren njutning för mig.... för att inte tala om när man får se de färdiga kreationerna.

När jag var yngre "kreerade" jag en hel del kläder till mig själv och familjen. Toppen av min karriär kröntes av en fenomenalisk flanellpyjamas som jag sydde till Stephan... ljusblå med en massa rosa och gula nallar på (har kort, men hittar inte), samt en byxdress i jeanstyg till mig. På ryggen på jackan satt finfina applikationer... två korslagda brödkavlar... och ovanför stod det HEMMAFRU! (Jag var rätt ensam om att vara det på den tiden och tyckte att det skulle hedras.)

Det kanske är dags att plocka fram symaskinen igen... det är ett tag sedan. Jag har en klänning i huvudet som jag skulle vilja ha.

Vilka fantastiska blogginlägg det skulle kunna bli.... osande av svordomar!

Over and out/Mamselamsen

3 Kommentarer:

Blogger qi tycker...

Gillar också Project runway! Och ikväll kl 22 starar en ny omgång.

5:23 em  
Blogger qi tycker...

Hm... startar ska det vara!

5:23 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp... har suttit bänkad.

12:28 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka